Amma eller dö!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Amma eller dö!!!

chrysler skrev:
Fast ett litet barn kan inte skilja på att det inte ammas för att mamman inte vill eller att det inte ammas för att mamman inte kan.Saken är att det inte ammas. :smirk:
Jodå, det kan det säkert.
Små barn har radar på om man tar det till sig eller håller det ifrån sig.
Barn som man tar till sig blir harmoniska och glada barn.
Och barn som man håller ifrån sig de blir kinkiga, missnöjda och gnälliga.

Att inte vilja amma för att inte bli bunden av barnet, det uppfattar jag som att du skulle hålla barnet ifrån dig.

Och då så undrar jag verkligen varför du vill ha barn alls?
Minst bunden skulle du ju bli utan barn.

När mina barn var små så jobbade jag första gången när de var fem veckor. Trots att jag ammade. Med döttrarna så lät mitt företag en annan tjej vara "barnflicka" medan jag höll mina kurser, hon hade betalt av företaget, och när det var dags för mat så kom hon helt enkelt till jobbet med bebisarna, jag tog rast och ammade barnen. Hur enkelt som helst faktiskt. Visserligen fick kurstiderna anpassas efter när de var hungriga, men det funkade urbra. Samma sak med sonen, men då var det pappan som var med honom, men kom till mitt jobb när det var matdags.

Alla tre har fått flaska också och det har gått alldeles utmärkt.

chrysler skrev:
Har alla mammor tänkt på att ni får det ganska svårt med amningen om det skulle kvoteras? :smirk:

Varför då? Jag har inte varit hemma hälften av MIN hälft av dagarna än och min bäbis är 9 månader.

Återigen, amma betyder inte att man måste amma JÄMT, man kan amma i flera år, men barnet äter annat också.

På dig låter det som om man kan planera allt med barn men det kan man inte räkna med.När min kompis skulle vänja av barnet med mindre amning så gick det inte alls för barnet vägrade ta flaskan så hon fick välja att fortsätta amma eller att barnet skulle svälta.
Det går inte att planera att man ska sluta en viss månad eller dag, man kan inte heller planera för hur lång tid det tar att avvänja ett barn.

Att inte amma är inte att stöta bort barnet, jag kan vara med barnet å mysa dygnet runt fast jag inte ammar.
Såvitt jag vet så finns ingen forskning gällande en speciell "radar".
Jag tror att bara man inte utsätter barnet för ngt traumatiskt så tar det inte skada.

chrysler skrev:
Att inte amma är inte att stöta bort barnet, jag kan vara med barnet å mysa dygnet runt fast jag inte ammar.
Såvitt jag vet så finns ingen forskning gällande en speciell "radar".
Jag tror att bara man inte utsätter barnet för ngt traumatiskt så tar det inte skada.

Du måste ha något väldigt emot just själva amningen..... Vadå? Om du ändå ska vara med bebisen och mysa dygnet runt kan du ju lika gärna amma, eller :angel:

Och det märks att du inte har barn..... Den radarn som inte_ung snackar om kan man nog inte forska på, den bara finns där och som lyhörd mamma så kan du inte missa den :D

Jippo skrev:
Du måste ha något väldigt emot just själva amningen.....
Det har hon kanske. Vad vet jag. Att ha något emot amning är mig veterligen inte olagligt.

Jippo skrev:
Vadå? Om du ändå ska vara med bebisen och mysa dygnet runt kan du ju lika gärna amma, eller :angel:
Varför då? Av vilka skäl det än må vara vill chrysler inte amma och då ska hon heller inte tvingas till det.

Apropå radarn känner barn med all säkerhet av om deras mödrar ammar mot sin vilja och hur nyttigt och bra är det?

Inte_Ung skrev:
Jodå, om du ammar så gör du det.
Jag ammade mycket framför datorn.
Helt vid sidan av ämnet - snälla beskriv hur du lyckas få en bebis att ligga kvar vid bröstet samtidigt som du har båda händerna på tangentbord/mus och måste vara åtminstone halvdant upprätt? Jag förstås bara inte hur det skulle gå till :confused: Läsa en bok samtidigt klarar jag nog av, men sitta vid datorn? (eller ja, sitta vid den går väl, men arbeta?)

Man håller bebin med en arm och skriver med den andra.

Folk tittar ofta förvånat på mig när de upptäcker att jag fortfarande (utan bebis) bara skriver med högerhanden på tangentbordet - det är då jag hittar tangenterna utan att titta :o

Men jag undrar om det inte skulle gå att fixa båda händerna fria om man hade en bärsjal :idea:

:D Det känns om om det skulle ta evigheter för mig att skriva med bara en hand, men man lär sig tydligen!

Det finns andra sätt än att ge flaska om man absolut vill sluta amma. Vad har du tänkt göra om du får ett barn som vägrar ta flaskan från dag 1? Det finns såna också. Vad hade pappan i din kompis fall gjort om din kompis hamnade på sjukhus, eller dog? Hade ungen svultit ihjäl då?

Gandalf skrev:
Helt vid sidan av ämnet - snälla beskriv hur du lyckas få en bebis att ligga kvar vid bröstet samtidigt som du har båda händerna på tangentbord/mus och måste vara åtminstone halvdant upprätt? Jag förstås bara inte hur det skulle gå till :confused: Läsa en bok samtidigt klarar jag nog av, men sitta vid datorn? (eller ja, sitta vid den går väl, men arbeta?)

Bärsjal eller skriva med en hand! Går utmärkt.

Jag skrev oftast med en hand.
Men jag har långa armar så jag kunde lägga bebisen på en kudde i mitt knä och hålla bebisens huvud i armvecket samtidigt som jag skrev.
Och så sitter jag som en skräddare framför datorn, precis som jag brukar.
Jag sitter alltså som en skräddare på en helt vanlig stol.
Även just nu.

Magdalena skrev:
Det finns andra sätt än att ge flaska om man absolut vill sluta amma. Vad har du tänkt göra om du får ett barn som vägrar ta flaskan från dag 1? Det finns såna också. Vad hade pappan i din kompis fall gjort om din kompis hamnade på sjukhus, eller dog? Hade ungen svultit ihjäl då?
Sådana barn får man sondmata på sjukhus om olyckan skulle vara framme.
Efter några dagar äter de säkert från en flaska när inget annat finns att tillgå.

Nu finns det även barn som vägrar ta bröstet oxå.
Den dagen, den sorgen.Det får man göra ngt åt då.Som sagt går inte allt att planera.Hade man varit synsk så hade det helt klart varit en fördel ;) Men det är lättare att vänja barnet vid flaska direkt å inte när det är van vid att amma är de vanligaste erfarenheterna jag hört men det finns säkert alla varianter.Som sagt är alla individer olika.
Men mitt mål är att vänja barnet vid flaskan som sagt.

Jag vidhåller fortfarande att om inte pappan behöver amma barnet så behöver inte jag heller, det är min egen rätighet att bestämma över min kropp.
Det finns många mjölkersättningsmedel så jag tror inte att mitt barn kommer svälta ihjäl. ;)[/QUOTE]
Jag undrar om du resonerar på samma vis när det gäler hästarna??
Varför ska stoet ge di när någon annan lika gärna kan ge ersättning. :confused:
Varför ens fundera på att skaffa barn om man inte vill ha dess närhet.

Dina rättigheter????? BARNETS RÄTTIGHETER DÅ????????

Man kan göra nästan allt med en hand , en baby i den andra ,över ena axeln ,i knät ,på höften ,i bärsele eller någon annan omöjlig ställning.

Men mitt mål är att vänja barnet vid flaskan som sagt.[/QUOTE]

:) Det går utmärkt att vänja barnet vid flaska samtidigt som man ammar,antingen med utpumpad mjölk eller vatten för de dricker sådant också ,redan som pyttesmå babysar. :)
Att låta bli att amma är ingen garanti att barnet tar flaskan.Känner en som föräldrarna var tvugna att mata med sked och det tog tid om något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 541
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama