Sv: Amma eller dö!!!
Jag överlåter barnledigheten åt pappan av bland annat samma skäl som det sägs att de flesta mammor är lediga.
Min sambo skulle få mer pengar av att vara ledig, jag skulle inte få en krona(iaf lägsta ersättning) å min sambo klarar inte av att försörja mig, barnet samt mina hästar(har 3-4).
Ekonomiska skäl bland annat alltså.
Jag tycker även att det är viktigt att pappan är ledig så att det inte blir att "pappan inte behöver ta ansvar efetrsom barnet ändå är van vid mamman å trivs bättre med henne"
Många mammor blir smickrade av sånt snack men jag ser igenom det totalt, det är bara för att de ska slippa allt jobbigt med barnen, matning å gråt.
Jag tycker det är skrämmande att det blir sånt ramaskri av mina inlägg på 2000 talet.Det borde vara självklart att det inte automatiskt behöver vara mamman som tar ledigt etc.
Jag tycker att endel här borde stanna upp å tänka till.Läs era egna inlägg så inser de flesta att det låter som 1930 talet.Fortfarande!
Mitt företag är inte viktigare men har man barn ska man kunna försörja det oxå.
Jag skulle aldrig skaffa barn å sedan gå till socialen!
Jag är inte en speciellt bekväm människa, då skulle jag inte ha hästar å eget stall(jag har aldrig haft en medryttare eller skötare i hela mitt liv utan sköter allt själv).
Liksom det finns många kriterier för omogenhet finns det olika kriterier för egoism.
En kompis sa en gång att de mest egoistiska människor som finns på jorden är mammor:"Dom går med sina barnvagnar i bredd, släpper inte förbi ngn å tror att dom äger världen".
Håller med till 100 procent, har faktiskt varit på stan å utforskat dessa människor
Många mammor bryr sig bara om sina barn, å det är jättebra för barnet men man måste kunna vara medmänsklig mot andra oxå.
Har träffat många riktigt elaka människor å förstår inte varför de har barn när de inte ens kan hantera en enda människa på rätt sätt.
På samma sätt som jag inte hade velat ha en rasist till förälder hade jag inte velat ha en trångsynt förälder som anammar förlegade könsroller.
Jag tycker alla är lika skrämmande
som tyvärr kommer påverka sina barn med sina teorier.