Amma eller dö!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Amma eller dö!!!

Vi är inga kejsarsnittsmotståndare, absolut inte. Snitt är jättebra när det tillämpas som det är tänkt, alltså vid fara för barn eller mamma, fysiskt eller psykiskt. Men du, har du inte reflekterat NÅT över våra argument? Vi har BARA fel hela bunten? Den enda som har rätt här är du, slice och din narkosläkare? Jag tycker det är lite skrämmande att du bara knallar på i dina ullstrumpor nånstans uppe i det blå, utan att ens FUNDERA på om vi har nån sanning i det vi påstår? Och har du tänkt på att de enda som gjort några såna här: :bow: är du och slice, vi andra har sakliga argument när vi skriver...

Jag har aldrig sagt att ni har fel.Jag tror säkert att ni bygger era åsikter på erfarenhet mm.

Det jag har sagt är att jag inte vill amma å att jag kommer föda med kejsarsnitt oavsett riskerna att mina barn blir massmördare , psykopater pga den traumatiska uppväxten utan amning eller att jag kanske inte ens får barn för vi stryker båda med om jag dör vid snittet. ;)

MEN jag tänker göra det.
Det är mina åsikter å de andra som ammar å föder vanligt har säkert skäl till det.
Jag respekterar allas val å fria liv :)
Så ta inte illa vid er snälla för det är inte min mening att vara elak eller provocera.

Jag vill inte trycka ner ngn för dennas åsikt å jag vill inte heller bli nedtryckt med att jag inte borde skaffa barn för jag aldrig kan bli en bra mamma för att jag inte vill amma eller föda "normalt".
Jag skulle gärna betala mitt snitt med egna pengar för att ni fattiga skattebetalare skulle slippa det men nu får man inte det.
Dessutom tror jag att mina föräldrar som jobbat sammanlagt 100år säkert betalt in så mkt i skatt att det skulle räcka till mitt snitt å alla annan sjukvård för mig, min bror å ännu fler individer.

Jag är inte "kejsarsnittsmotståndare". Det finns flera här på sidan som fått välmotiverade snitt. Jag är däremot läkare och tycker det är VIKTIGT att man talar sanning i medicinska frågor.

Och anledningen att jag tycker du ska vänta med att skaffa barn är du generellt är för tvärsäker och omogen.

Du har ju ingen anledning att ha BRÅTTOM. Tiden kanske löser dina knutar.

Är man osäker kan man fortfarande söka reda på mer fakta. Är man tvärsäker så missar man oftast en hel del.

Är man osäker är det lättare att bli övertygad om något man egentligen inte vill och kanske kommer att ångra efteråt.

Är man tvärsäker vet man vad man vill och kan stå på sig när utomstående kommer med påtryckningar för att få en att ändra åsikt för att DE vill det.

Jag håller fortfarande inte med. Även om man är osäker så kan man ju sålla. Man behöver ju inte göra som andra säger för det, utan istället ta reda på ALLT man kan. Osäkerhet i en fråga är inte samma sak som osäkerhet på sig själv. Man kan vara säker på sig själv och våga stå på sig, men samtidigt vara osäker i en viss fråga.

Tvärsäkerheten hör till "nitton-syndromet".

Förhoppningsvis går det över :eek:

Ju mognare man blir, ju mer ödmjuk blir man över det faktum att man inte vet allt.

Jamen, det har du ju helt rätt i! Jag kommer faktiskt ihåg när jag var 19-20. Jag var ju världsbäst och red hur j-kla bra som helst, kunde allt om allt. Dessutom var kärleken såå komplicerad och INGEN kan ha haft det som jag. Hmm, jag träffade förresten sambon i den vevan.

Asch, varför slösa krut på sånt här käbbel egentligen!

Men efter att man har varit osäker och tagit reda på allt man kan blir man kanske tvärsäker? Är det också fel?

Ja och hävda att det är dåligt att vara (tvär)säker är ju såååå jantelagen och jag-är-minsann-äldre-än-dig-och-nu-ska-du-lära-dig-veta-hut-unge-syndromet. :smirk:

Allvarligt, jag tycker det är omoget att tycka att kvinnor som vägrar föda vaginalt och inte vill amma är omogna. Vuxna människor låter andra vuxna människor fatta sina egna beslut efter sina egna förutsättningar och förstår att alla människor är individer.

Jag vet inte allt, det har jag inte påstått, men jag kan vara tvärsäker för den sakens skull. Jag tror det gäller chrysler också. Jag hade inte ens nått puberteten när jag bestämde mig för att jag hellre tar riskerna med kejsarsnitt än lever med konsekvenserna av en vaginal födsel. Det var MÅNGA år sedan och jag håller ju uppenbarligen fast vid mitt beslut många spaltmeter senare.

Magdalena: Jag känner inte igen mig i din beskrivning av hurdan man tydligen var när man var 19-20. :smirk: Som sagt, varför slösa krut på käbbel? Låt vuxna kvinnor fatta sina egna beslut!

Ja, det är fel om man är så säker att man inte kan omvärdera sitt beslut om det kommer nya uppgifter. Därmed inte sagt ATT man måste ändra sig, men att man är så pass öppen och ödmjuk att man inser att hur mycket man än undersökt kan det ändå vara något man missat, eller att man faktiskt ändrar sig när situationen väl uppstår.

Tänk om jag "mognar" när jag är 40, då är det försent. :eek:
Jag hävdar att förlossnings skräck INTE har med mognad att göra.Min syster är 41 å vill inte föda vaginalt.
(Nej, jag är inte påverkad av henne ¨då jag fick reda på det för ngt år sedan när jag redan haft förlossnings skräck så länge jag kan minnas.)

Det har inte inkommit några uppgifter som gett mig anledning att omvärdera mitt beslut, alltså har jag rätt. Bra, då var det slutkäbblat om den saken. Då återstår det att se vad jag tycker och tänker när jag blir gravid. Den dagen, den sorgen som man säger.

slice skrev:
Ja och hävda att det är dåligt att vara (tvär)säker är ju såååå jantelagen och jag-är-minsann-äldre-än-dig-och-nu-ska-du-lära-dig-veta-hut-unge-syndromet. :smirk:

Allvarligt, jag tycker det är omoget att tycka att kvinnor som vägrar föda vaginalt och inte vill amma är omogna. Vuxna människor låter andra vuxna människor fatta sina egna beslut efter sina egna förutsättningar och förstår att alla människor är individer.

Jag vet inte allt, det har jag inte påstått, men jag kan vara tvärsäker för den sakens skull. Jag tror det gäller chrysler också. Jag hade inte ens nått puberteten när jag bestämde mig för att jag hellre tar riskerna med kejsarsnitt än lever med konsekvenserna av en vaginal födsel. Det var MÅNGA år sedan och jag håller ju uppenbarligen fast vid mitt beslut många spaltmeter senare.

Magdalena: Jag känner inte igen mig i din beskrivning av hurdan man tydligen var när man var 19-20. :smirk: Som sagt, varför slösa krut på käbbel? Låt vuxna kvinnor fatta sina egna beslut!

Hur kan det tolkas som omoget att vi ifrågasätter era motiv när det gäller vaginal födsel och amning :confused: Du skriver att du inte ens nåt puberteten när du tog beslutet om kejsarsnitt, alltså var du ett BARN, och barn resonerar sällan som vuxna efter vuxnas erfarenheter. Som barn bestämde jag mig också för mycket, jag skulle aaaaldrig bli som mina stenålders-föräldrar, aaaaldrig att jag skulle rätta mig efter system och allmänna mallar, men se, när jag växte upp och blev äldre så blev det visst så ändå :smirk: Det krävs en hel del erfarenheter och lärdomar för att man ska vara vuxen nog att omvärdera sina beslut.

Anledningen till att du inte kan känna igen dig i nitton-beskrivningen är förmodligen för att du fortfarande befinner dig där. Svårt att se skogen för alla trän, liksom.

En liten fundering bara..

VEM har påstått att kejsarsnitt är den smidiga och smärtfria förlossningsformen?

Efter mitt "ur-akuta" snitt i februari tog det mig minst två veckor innan jag fick full rörelseförmåga tillbaka. Komplikationer efter snitt, såsom de jag fick är rätt vanliga.

ONT ONT ONT gjorde det!! Och jag hade föredragit att slippa snitt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 541
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama