Amigo eller Rhino

lwt03001

Trådstartare
Jag ska köpa ett nytt täcke till mitt quartersto. Jag har ett rhino wug som är för trångt i bogen. Tror ni att rhino original kan passa eller ska jag köpa ett amigo? Jag vill ju inte att det ska bli för stort i bogen. Hur är er erfarenhet av amigo? Passar det på hästar som är normalstora i bogen?

Jag ska köpa ett nytt täcke till mitt quartersto. Jag har ett rhino wug som är för trångt i bogen. Tror ni att rhino original kan passa eller ska jag köpa ett amigo? Jag vill ju inte att det ska bli för stort i bogen. Hur är er erfarenhet av amigo? Passar det på hästar som är normalstora i bogen?

De har en modell som är just för quarter.

Upplever att Amigo passar på många hästar och har faktiskt aldrig sett nån häst där de varit för trångt i bogen, då har vi ändå lagt 140 täcken på 155 hästar (ridskola) men de enda som blivit är att de varit för korta bak och lite trånga men inte för trånga så de blir skav eller så.
Så jag hade satsat på ett Amigo framför Rhino, som är trängre i bogen.

De har en modell som är just för quarter.
Det är ett rambo och jag tycker att det ligger väldigt högt i pris. Dessutom finns det inte på Strömbergsgård så jag vet inte ens hur man får tag i det. Tror faktiskt inte att det är nödvändigt med ett speciellt 'rastäcke' utan Rhino eller Amigo borde passa.

Det är ett rambo och jag tycker att det ligger väldigt högt i pris. Dessutom finns det inte på Strömbergsgård så jag vet inte ens hur man får tag i det. Tror faktiskt inte att det är nödvändigt med ett speciellt 'rastäcke' utan Rhino eller Amigo borde passa.

De tar garanterat hem samt att det finns många år av HW.
Men annars tror jag på Amigo om hästen inte är sådär typiskt fyrkantig som vissa.

Jag använder XL till min valack modell bred med grov hals.
Hon är inte överdrivet bred så jag tror inte att hon behöver XL. Har täcken från Hööks som är för stora i bogen för henne. Ingen som har både Rhino wug och original som kan säga om det är någon skillnad?

Mitt Wug är trångt. Alla Horsewares täcken med halvhals blir trängre. Generellt är alla täcken med halvhals trängre.
Rhino Orginal ger mer plats, men jag upplever Amigo som rymligare. Jag tycker de ligger bättre på normalbyggda hästar. Du kan ju köpa ett Hero som är deras billiga variant, bara 600d. Om de mot förmodan inte funkar och du inte får lämna tillbaka/byta storlek så kan du sälja det på begagnatmarknaden.

Med tanke på att Amigo 1200 nu finns som ofodrat med v-frontspänne och avtagbar hals samt är kompatibelt med liners, så hade jag satsat på det m en häst som är lite bredare.

Rambo Quarter finns inte längre. Vi har både stall och utetäcken från Rambo Quarter. Synd att de slutade med dessa då det är fina täcken, speciellt stalltäckena med closed front.

Till våra quartrar har vi förutom quartertäckena Amigo Hero, Amigo Bravo och Rambo Supreme. Och något stall och fleecetäcke från Mio. Alla funkar jättebra på båda våra. (En på 143 cm och en på 158 cm)

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 664
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga...
2
Svar
26
· Visningar
1 381
Senast: ako
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka