Amigaspel + gamla disketter

lizan

Trådstartare
Moderator
Familjen ska flytta = storstädning = en himla massa gamla spel hittas!

Finns det någon marknad för gamla spel? går dom att sälja? finns det NÅGON som betalar för såna gamla saker längre? Vi har kartongerna o allt kvar till dom aktuella spelen, så det är inget kopierat såklart som ska säljas. Men det kanske inte går att sälja utan bara är o slänga allt?

Finns det andra datanördar som tycker att det är kul att ha en massa gamla disketter med kopierade spel eller är det bara att slänga dom? Vi har tänkt att allt ska slängas, men när jag ändå är igång och skriver kan jag lika gärna fråga! Vi har ju hur mycket spel som helst, men jag har ingen aning om dom fortfarande fungerar, men om det finns folk som vill ha är det ju onödigt att slänga.. men hur får man i så fall tag på dessa människor? :p

Sv: Amigaspel + gamla disketter

Vi hade Amiga när jag var yngre, med en massa roliga spel som inte finns till PC. Tydligen finns det nån form av adapter så man kan spela Amiga-spel på PC'n, men jag vet inte var man köper denna och pris. Hade jag vetat det och haft råd så hade jag varit klart intresserad av Amiga-spel öht.

Ujuj.. du sitter på mycket pengar :) Det finns faktiskt många personer som vill köpa de gamla datorerna och spelen för nostalgiska skäl och hittar du rätt köpare kan du tjäna hyfsat med pengar på dina saker

Lägg ut annonser på blocket och andra mera nischade siter mot datorer

Ladda ner en Amiga Emulator och spela de spel ni brukade spela förr :P

Plätt Lätt

/Jonas

till både dig o miss fideli:

jag är inte intresserad av att behålla spelen. utan vill bli av med dom! jag har en amigaemulator på datorn, så dom få spel som jag verkligen saknade har jag! ;)

men tack för svaren, då vet jag att det kan vara en idé att sälja dom! :bow:

vad är amiga? Har hört det ett par gånger men aldrig fått det förklarat för mig :)

YlvaG skrev:
vad är amiga? Har hört det ett par gånger men aldrig fått det förklarat för mig :)

Amiga är väl tjej på spanska va :angel:

Men det va oxå ett riktigt genombrott på datamarknaden under 80 talet och höll sig i bra många år tills Bill Gates kom o förstörde allt..

Annars hade det kunnat bli riktigt kraftfulla burkar...

Så ett svar till dig, det är en dator alltså!

/Jonas

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
796
Senast: miumiu
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 964
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 602
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?