American Pitbull Terrier

Sv: American Pitbull Terrier

Ser ni? Alla emot Pitbulls ser ni? De har ett hjärta, de får ont DET ÄR INTE DERAS FEL!

Nej det är inte hundens fel att människan har avlat (o i vissa fall fortsätter att avla) på extrema egenskaper. Men jag ser heller inte dina klipp som något försvar för att man skall avla vidare på hundtypen.
PL

En nyfiken fråga till dig peter_lundin:

Anser du att det finns pitbulls som inte avlas på de extrema egenskaperna längre? utan mer som "familjehund" istället?

Jag tror ju att min pitbull kommer från en avel mer inriktad på "familjehund" sedan en längre tid.

Roligt att någon håller med :)

:banana: :bump: :banana:

Ja det tror jag men absolut inte i så stor utsträckning o så länge att de farliga egenskaperna är borta.
PL

But please...

APBT är en potentiellt farlig hund, precis som många andra hundar. Den har vissa egenskaper som gör den just till farlig i fel händer. That's it.
Sen att de också har underbara egenskaper är väl självklart, det är inga monster.
Men man måste vara realist och se detta objektivt. Man kan inte dra alla hundar ur denna kategori över samma kant, varken på ena eller andra hållet.

Och ska jag vara ärlig, det som hjälper APBT och dess avarter minst är att gullifiera den.

//E

Kan bara hålla med.

Till TS. Dessa hundar ska ju bara bita andra hundar om de är tränade för det. Kan du då tala om för mig varför så det så ofta blir människor som blir påhoppade och bitna utan någon anledning? Varför går de på människor när de är tränade på hundar? Det sägs ju att dessa hundar ska vara trevliga mot sin ägare/människor fast de används som kamphundar.
Varför blev min kompis hund ihjälbiten av en blandning av dessa kamphundar, när det var en ägare som var duktig och tränade mycket lydnad mm på klubben?
Jag hade själv hållit kurs för den hunden, och det var en mycket trevlig hund och ägare, ändå flög den på en min kompis hund helt oprovocerat när hennes son var ute och gick med deras papillon.

Grana som börjar bli trött på trådar där det ska skrivas att pitt är puttinuttiga.

Håller med om att det inte hjälper att gullifiera pitbull och jag är inte ute efter det heller. Min hund kan givetvis vara potentiellt farlig som alla andra, skillnaden är ju att min kan göra stor skada.... Min hund får inte hälsa på andra hundar, människor, barn etc när vi är ute på promenad. Han får träffa de människor, barn och hundar som finns inom familjen och vänner.

Sedan tycker jag ju att min pitbull är puttinuttig MEN jag förväntar mig inte att han ska vara det mot någon annan än mig och min sambo. Givetvis ska han vara lugn och trevlig mot andra men inte deras gullegris.

Självklart har jag i egenskap av att vara pitbull ägare svårt att se att rasen borde förbjudas. Men jag anser att man inte ska avla på kamplust etc. Det är väldigt viktigt att försöka se till att aveln blir inriktad mot "familjehund". Så att de farliga egenskaperna kan reduceras. Dock tror jag att de egenskaperna till stor del har reducerats om man väljer "rätt" när man köper sin pitbull. Men allt kan hända ändå och det ligger på mig som ägare att förhindra det.

Kan någon visa mig EXAKT vart jag har skrivit något om att jag försöker få pitbulls att framstå som puttinutti-gull? Allt jag försöker få fram är att pitbulls kan atackera ja men det kan faktiskt alla andra hundar göra de också. En pitbull slås inte för att den är en pitbull utan för att den är tränad till men det kan du få vilken kär familje hund till. En hund kan bitas, inte bara pitbullen utan en hund.

Ja det tror jag men absolut inte i så stor utsträckning o så länge att de farliga egenskaperna är borta.
PL

Vi har renrasig amstaff & haft i ganska många år, innan det även andra raser.
Har även haft barn under tiden & innan.
Kan inte få en stabilare familjehund.

Alla hundar kan "trännas" eller rättare sagt misshandlas till mördarmaskiner

Kan någon visa mig EXAKT vart jag har skrivit något om att jag försöker få pitbulls att framstå som puttinutti-gull? Allt jag försöker få fram är att pitbulls kan atackera ja men det kan faktiskt alla andra hundar göra de också. En pitbull slås inte för att den är en pitbull utan för att den är tränad till men det kan du få vilken kär familje hund till. En hund kan bitas, inte bara pitbullen utan en hund.

Dom som är emot Kamphundar, tror att man förlöjligar dom.
Som dom själv skriver , som ett försvar:rofl:

Men mna ska väll inte förlöjliga eller gulligulla med någon störe ras.

Eller hur :banana:

Kan bara hålla med.

Till TS. Dessa hundar ska ju bara bita andra hundar om de är tränade för det. Kan du då tala om för mig varför så det så ofta blir människor som blir påhoppade och bitna utan någon anledning? Varför går de på människor när de är tränade på hundar? Det sägs ju att dessa hundar ska vara trevliga mot sin ägare/människor fast de används som kamphundar.
Varför blev min kompis hund ihjälbiten av en blandning av dessa kamphundar, när det var en ägare som var duktig och tränade mycket lydnad mm på klubben?
Jag hade själv hållit kurs för den hunden, och det var en mycket trevlig hund och ägare, ändå flög den på en min kompis hund helt oprovocerat när hennes son var ute och gick med deras papillon.

Grana som börjar bli trött på trådar där det ska skrivas att pitt är puttinuttiga.

Tycker mycke ligger i blandraserna, där är inte bara den egenskaperna att ej bita människor.

Sen så beror det ju oxå på hur en hund har blivit behandlad av människor, precis som med alla raser.

Ni som har pitbulls, och säger:" min pitbull är hur trevlig som helst, den är kanon som familje hund och den har aldrig bitit".
Jag tror er. För de hundarna får antagligen det som de behöver. Fostran och kärlek.

Dessa människor som skaffar kamphund för att få respekt vet för det 1:a inte vad respekt är, och har ingen som helst kunskap om hundfostran. För dom är det ett redskap. Som en pistol.

Jag är inget fan av sk kamphundar, men dra inte alla över en kam....

Sen detta förslag att så fort en hund börjar visa aggresivitet bör den avlivas!! Så urbota sjukt:eek:
Hur många aggresiva människor har vi!, ska vi börja avliva nu??

Ni som har pitbulls, och säger:" min pitbull är hur trevlig som helst, den är kanon som familje hund och den har aldrig bitit".
Jag tror er. För de hundarna får antagligen det som de behöver. Fostran och kärlek.

Dessa människor som skaffar kamphund för att få respekt vet för det 1:a inte vad respekt är, och har ingen som helst kunskap om hundfostran. För dom är det ett redskap. Som en pistol.

Jag är inget fan av sk kamphundar, men dra inte alla över en kam....

Sen detta förslag att så fort en hund börjar visa aggresivitet bör den avlivas!! Så urbota sjukt:eek:
Hur många aggresiva människor har vi!, ska vi börja avliva nu??

bra tänkt å väll skrivet :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min lilla valp på snart 3 månader har de senaste börjat låta mysko, nästan som en groda. Hennes pappa låter likadant, men eftersom han i...
Svar
13
· Visningar
10 671
Senast: Blandrastik
·
Relationer Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier. Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
42 800
Senast: Mia_R
·
G
Hundavel & Ras Trillade över en (antagligen väldigt gammal) men bra film på youtube ikväll! En film som många borde se och lära sig lite mer om rasen...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2