TS och andra TSar som frågar om råd kan nog själva sålla och känna vad som resonerar med just dom...
Det var väl ingen som skrev DET HÄR hjälper för er 100% säkert.
Låt TS själv välja..
Jag kan förressten säga detsamma - dom kanske går på din linje nu och gör nada - för det funkade ju för dig - så behöver det inte vara för andra och oftast funkar det ju inte att inte göra något- nej det var inget bra förslag.
Om du läser mitt inlägg ordentligt så ser du att jag inte har gett något råd alls....
Min poäng var inte att ge ett råd, utan att peka på att det är STOR skillnad på vad som har vetenskaplig evidens och vad som "resonerar med just dom" , och att man kanske inte bör ge råd som inte är väl underbyggda. Vad man själv sedan väljer att testa, det är ju en annan sak.
Mitt råd är inte att göra ingenting, för jag har inte gett något råd. Skulle jag ge TS ett råd så hade det varit en del av de saker de redan gör (städning, luftfilter osv) samt en del råd de redan fått (begränsa hundens tillgång till delar av huset, sova utan hunden etc.). Hade det gällt mig hade jag dessutom slagits hårt för att få göra hypersensibilisering samt att få hjälp av allergiläkare med rätt medicinering.