Känns det bra där uppe på dina höga hästar?
Det är ganska osmakligt att gå på om att bota medicinska tillstånd med "ekologisk, alkalisk, närodlad mat" och samtidigt hålla på att antyda att andra är sämre djurägare som inte älskar sina djur när de överväger omplacering pga medicinska skäl (eller för att man, hemska värld, skaffar barn?!). Som om det inte kan vara det bästa för samtliga parter, djuret inkluderat, ibland. För övrigt kan man vara desperat när man tar till att vända sig till forum. Och det kan handla om allvarliga sjukdomstillstånd även om det inte är cancer. Allergi kan vara kraftigt begränsande i vardagen (min tillräckligt för att få hyposens tack och lov). Mitt atopiska eksem som är i högsta grad genetiskt har jag fått behandla med immunhämmare. Men jag antar att det skulle försvinna om jag började äta mer frukt och grönt odlat av grannen
Jag är som många andra övertygad om att folk läser det du skriver, men helt enkelt inte håller med och då tar diskussionen. Som man gör på ett forum. Jag skulle säga en av de saker där Buke faktiskt sticker ut bland andra forum är att man håller vetenskap och evidens högt.
Det är också tråkigt att det framstår som att när du får mothugg av andra forummedlemmar skiftar du fokus och börjar gå på TS och partners lämplighet som hundägare och om de verkligen älskar sin hund.