Alternativ till fosforbalans?

Sv: Alternativ till fosforbalans?

Men alltså - jag hittade fosforbalans att beställa på nätet - på flera olika hemsidor? Vad är problemet??

Att jag är lindrigt road av att dels betala frakt på ett redan högt pris och sen åka 7 mil för att hämta det på posten.

Förr kunde jag köpa det i nästan vilken av ridsportsaffärerna som helst. Sen fanns det bara på granngården. Helt okej. Sen tog "min" granngården bort det ur sortimentet. Det går att beställa men det brukar krångla med beställningarna.

Granngården i stan (7 mil) har det i sortimentet, men det är slut 9 ggr av 10.

Dvs från att ha kunnat knalla in och köpa det när jag ändå var i närheten eller köpte foder så har det blivit drygt svårt, precis som jag skrev. Jag påstod aldrig det var omöjligt.

Har du vägarna förbi Stockholm och Haninge någon gång så finns det foderbutik där som har fosforbalans hemma. Sök på hästfoder Haninge så lär du komma rätt.

Köper du "ren" mononatriumfosfat på säck tycker jag att du gör klokt i att fråga om det är foderkvalitet för de flesta kemikalier finns även som mer teknisk kvalitet för industriell användning som kan innehålla andra ämnen som normalt renas bort när det ska användas i mat/foder. Dom som tillverkar mononatriumfosfat lär veta vilken renhet dom ska rekommendera till foder.

CityGross har fosforbalans, har jag för mig. Fö så var jag in på GG här i stan nu efter nyår och då hade de flera burkar med fosforbalans.

CityGross har fosforbalans, har jag för mig. Fö så var jag in på GG här i stan nu efter nyår och då hade de flera burkar med fosforbalans.

Inte en enda burk förra veckan och ingen "hyllmarkering" för det, hade dock inte tid att fråga om det skulle finnas och bara var slut eller om det utgått.

GG hade slut, de skulle ju få in dock.

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
534
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25