Alternativ till Bigbag

Borde gå att köpa säckar med och beställa transport med utkörning med påhängstruck, de brukar vara duktiga på att ta sig fram med dem även om de behöver hyggligt hårt underlag.

Pall och pallkrage kanske skulle funka med.

Problemet med pall är att det är så pass många säckar att de måste lyftas ut ur tädgården och då står vi där med kranbil igen. Möjligen att vi hade haft utrymme att ställa en pall med säck utanför tomten på plant underlag och att en påhängstruck skulle funka och att man då får köra iväg säck för säck (vilket förmodligen blir ganska dyrt, men det kan jag säkert överleva). Men då kommer vi till min ursprungliga fråga, tips om vem som erbjuder en sådan tjänst. :)
 
Maskinentreprenörer i området borde väl ha förslag på lösning, kan inte tänka mig de anlitar säckföretag för sina transporter.

Jag har skickat ut förfrågningar till några företag för några dagar sedan, så de har jag koll på. Min fråga gällde vilka säckalternativ det finns till Bigbag. :)
 
Kallmura - har du väl börjat så får du köra dit sten istället!

Jag har redan använt fyra kubik till det jag behöver och i det ingår bland annat murning och fyllnadsmassor för att plana ut en slänt. Möjligen att jag skulle kunna bygga ett gäng pallkragar av alla mina 7-10 cm stora stenar.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
@Philosophia En bortskänkesannons, kanske? Gratis till den som behöver - så har du delegerat transportproblemet i samma nafs.

Jag har eventuellt en sådan person på gång som ska bestämma sig under dagen. Jag har även svarat på några Blocketannonser om folk som söker fyllnadsmassor, men de vill ha mer än mina 3-4 kubik och de vill gärna att transport ska ingå. Det finns lite för många som vill bli av med fyllnadsmassor som skänker bort gratis inklusive frakt för att mitt lilla bökiga alternativ ska vara attraktivt. Men eventuellt har jag ett sådant alternativ på gång. Får hoppas på det då det sparar en hel del tusenlappar.
 
Jag har även svarat på några Blocketannonser om folk som söker fyllnadsmassor, men de vill ha mer än mina 3-4 kubik och de vill gärna att transport ska ingå.
Finns gott om folk som vill att allt ska ingå. Helst ska allt vara gratis, med gratis hemkörning och fri service efteråt - modell "försöka duger". Tröttsamt, men inget man behöver acceptera.

Hoppas det löser sig.
 
Hoppas det löser sig.

Tack! :) Förmiddagen har varit produktiv och förhoppningsfull. Förutom min bekant som eventuellt kan hämta det så har jag fått svar från två företag som med säkerhet kan hjälpa mig för en helt överkomlig peng - och de kan dessutom ta Big bag-säckarna i icke ompackat tillstånd. Ett av företagen kan eventuellt även transportera det hela till min bekant. Är det för en överkomlig peng så vore ju det det bästa alternativet! Dessutom slipper jag att ha med Big bag att göra och de slipper mig. Win-win.
 

Liknande trådar

Mat Någon som har tips på var man kan äta en lördagskväll? Vi har hyrt en stuga på västra Tjörn över helgen och vill ha nåt alternativ om vi...
Svar
4
· Visningar
402
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
463
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
935
Senast: Zpunk
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 871
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp