älskar att galoppera men är en travare

J

Jarth

hejsan jag har fått många komentarer utav mina kompisar börja i galopp med henne för hon älskar ju att galoppera. hon lixom verkligen sträcker ut sina ben i galoppen och vill galoppera på fortare och fortare och hon älskar att galoppera men jag menar det är väll bara fullblod som får delata ? men får man börja i amatör galopp med henne ?:angel:

Sv: älskar att galoppera men är en travare

Är det en häst eller ponny?

Jag har tittat lite på dina inlägg och du verkar ha stora planer för hästen, fälttävlan, dressyr, hopp, travtävlingar och nu galopp?

Jag har tittat lite på dina inlägg och du verkar ha stora planer för hästen, fälttävlan, dressyr, hopp, travtävlingar och nu galopp?

Fast jag har lixom inte bestämt mej än jag menar jag kan ju inte köra henne alldeles slut då kommer ju hon bli en nervös häst och de vill jag inte men jag ska kanske ta föl på henne och jag sitter och tänker på vad jag ska utbilda den till för häst :) så jag sitter och funderar ingenting är bestämt en för hon är redan väldigt nervös för hennes förra ägare misshandla henne :(

Om du kollar på www.tabygalopp.se kan du hitta information om ridhäst träningar, tror det starta´r nästa måndag

Det finns inga löpningar för travare. Vill du testa så får du hålla utkik efter s.k. ridhästlöp som anordnas ibland då är det ridhästar oavsett ras( ej xx) som får tävla med sina egna ryttare. Dock brukar intresset att starta inte vara så stort från ryttare med stora hästar.

Om det är en ponny får hästen vara med oavsett om det är ett varmblod, har själv ridit ett varmblod som är ponny i galopp.

om det är en ponny kan den ju vara med i ponnygalopp :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 650
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 651
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar