Alskan husky????

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 868
N

nathalieuhlan

En bekant till mig har en blandrashund, b.la. Alaskan husky...
jag såg ungefär ut såhär när han sa det : :crazy:

Jag har bara hört talas om Sibirian husky och Alaskan Malamute.
så jag var tvungen att googla påengång, och då läste jag där att
det inte var en egen ras utan att det var en blandras med Sibirian husky
och en Greyhound ex,. ;O stämmer det eller vad? :eek:

Sv: Alskan husky????

Ja. Det stämmer. Det är ingen godkänd "ras" men det bedrivs målinriktad avel med tex pointer och husky för att få fram bra draghundar, och dessa alaskan huskys paras också med varandra, så de kan vara alaskan husky i flera generationer.

Ja. Det stämmer. Det är ingen godkänd "ras" men det bedrivs målinriktad avel med tex pointer och husky för att få fram bra draghundar, och dessa alaskan huskys paras också med varandra, så de kan vara alaskan husky i flera generationer.

Okej =) så om det hade varit bara 1 ras, "alaskan husky" så hade det endå inte varit en egen ras? utan fortfarande en blandras?

Ja, stamböckerna för Sibirien Husky och Alaskan Malamute är stängda om jag inte minns fel.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 756
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 327
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två... 2
Svar
38
· Visningar
7 589
Senast: Lona
·
Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som... 2
Svar
26
· Visningar
6 096
Senast: Lavender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka