Älskade vovven blivit en ängel...

M

Magrinette

I måndags fick "vår" (sambons föräldrars) älskade vovve sina vingar... 11 år gammal... :cry:
Sambon fick leva halva sitt liv med henne, denna otroliga hund.
Nu kan vi bara minnas henne genom alla fantastiska ögonblick hon gav oss: Bästa tik på utställning i England, årets utställningsflat 2003, svensk-, dansk- och internationell champion, elitklass i jakt och massa vinster...
Och framför allt alla mysiga stunder tillsammans...
Denna otroliga hund älskade att visa upp sig i utställningsringen!
Kvar lämnar hon också 3 kullar med valpar, varav en i svärföräldrarnas ägo.

Vi kommer sakna henne så enormt :cry:

Varför ska det vara så svårt varje gång man förlorar ett djur, sina bästa vänner... :cry:

Behövde skriva av mig...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Älskade vovven blivit en ängel...

Usch, alltid lika jobbigt!
Men vilka minnen ni har - och kul att hennes gener finns i svärföräldrarnas ägo!
 
Sv: Älskade vovven blivit en ängel...

Usch jag vet hur det känns! Fick själv ta bort älsklingen för ett år sedan. Han var en renrasig Nova Skotia Duck Tolling Retriver (Tollare). Han hann iaf bli 13 år och jag (familjen) fick honom när jag var bara sju år, större delen av mitt liv var han min bästa vän.
det har aldrig blivit så tomt som när han blev en ängel!
 
Sv: Älskade vovven blivit en ängel...

Vet hur det känns.
Men ni hade många fina år tillsammans, minns dom.

Kram
 
Sv: Älskade vovven blivit en ängel...

Tack för de värmande orden!

Det är alltid hårt till en början, men blir lite lättare med tiden, kommer aldrig att glömma henne, hon fanns ändå i mitt liv i 5,5 år.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej. För lite mindre än två år sedan skaffade jag mig min första hund, en blandrastik av jakt- och vallhundsraser. Naiv och opåläst med...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 576
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 296
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp