Älskade Sarco!

Linda.B

Trådstartare
Igår lämnade en av våra älskade hundar oss - En så tragiskt & helt onödig olycka! Sarco har bott hos min mamma de senaste två åren, då han aldrig fungerat ihop med barn och hemma har vi en 3-årig son.

Sarco's kullsyster finns däremot hemma hos mig samt en Chihuahua, som fungerar utmärkt med vår pojk.

I helgen hälsade vi på hos mina föräldrar ute på landet och igår eftermiddag skulle min mamma dammsuga, det blev varmt ihuset och hon öppnade dörren - Dammsugaren väsnas och ingen hör någonting, plötsligt skriker mamma att Sarco är påkörd och alla springer ut.

Deras hus ligger så dumt, alldeles vid vägkanten och på andra sidan vägen finns ett skjul och en liten parkeringsplats. I det skjulet förvarar bekanta till pappa däck och trädgårdsmöbler - I går kom de för att byta däck på bilen och alla tre hundarna fick se när de parkerade bilen och sprang över vägen. Sarco som är lite reserverad skulle vända och springa hem igen och precis då kom en annan bil och träffade honom.

De som bytte däck såg alltihop och klappade om honom där han låg vid vägkanten, han hade dragit två djupa andetag sedan var han borta. Känns så otroligt onödigt att det skulle hända och självklart tänker man att hade inte de kommit för att byta däck hade hundarna aldrig gått upp på vägen, men ingen av oss kan klandra dem då de verkligen ställde upp - De hjälpte till att linda in honom i filtar och lägga honom i bilen! Gubben som körde på honom gnällde bara om sina plåtskador, vilket fick mamma att gå i taket och bad honom flyga & fara.

Innan vi skulle åka hem på kvällen gick jag ut i bilen, satt där och pratade med honom en stund och sa Hej då - Var jättejobbigt att behöva lämna honom!

Kommer man någonsin över en sådan händelse? Jag hoppas så att det gick så fort att han aldrig hann märka någonting.

Vila i frid älskade Sarco! 1998-04-21 2011-10-23

Sv: Älskade Sarco!

Usch va tragiskt, lider så med dej:cry: det är aldrig kul när sånt händer. Men du fick iaf ta adjö av honom.

Usch va tragiskt, lider så med dej:cry: det är aldrig kul när sånt händer. Men du fick iaf ta adjö av honom.

Att jag fick säga Hej då betyder jättemycket - Satt just och kom på att alla våra hundar som lämnat oss under de senaste fem åren har varit 13 år gamla, hoppas nu bara att inget ska hända hans syster, som är den enda ur denna kull som finns kvar.

//Linda

Så sorgligt! Jag kan tänka mig att man vänder och vrider på en sådan händelse i sitt huvud efteråt, men sanningen är att olycker händer då och då, hur försiktig man än är. Kanske kan ni, när smärtan börjar avta lite, kan hitta tröst i att Sarco ändå fick många fina år. Massor av hundar blir ju aldrig så gamla som han.

Du får tänka på allt roligt som hänt under dessa 13 år som ni haft äran att ha Sarco. Att det är tungt just nu är helt förståligt och det kommer det säkert att vara under en lång tid. Ta extra hand om systern nu och skäm bort henne lite extra, det hade iaf jag gjort.

Har nog varit lite otydlig - Sarco var inte en Chihuahua, utan en mera udda blandsras på ca 25 kg. En Chihuahua samt Sarco's syster finns kvar hos mig idag.

//Linda

Fast vart stod det att det var en Chihuahua? Ts skrev att hon hade ett kullsyskon till den påkörda hunden samt en vavva hemma.

Ts> Beklagar verkligen :(

Tror det var denna meningen som ställde till det för mig, och ngn mer..

Sarco's kullsyster finns däremot hemma hos mig samt en Chihuahua, som fungerar utmärkt med vår pojk.

Läste om den flera gånger då jag inte fattade hur en chihuahua kunde göra sådana skador. Lyckades tydligen missa ordet samt varenda gång.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 177
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30