Älskade pojkar!

Sv: Älskade pojkar!

Jag blev helt fylld av eufori när mötet var klart kan jag lova. Var så glad att jag nästan blev tårögd.:D

Kontraktet löper nämligen ut 30 sep så en lägenhet snarast är verkligen ett måste.

Jag längtar så tills jag kan inreda Lokes rum. Det blir då en 2a så jag får göra mig av med möbler och ersätta de med bäddsoffa, men det är klart värt det för att Loke ska få ett eget rum precis som han har nu.

Är så glad att få "höra" att det går åt rätt håll för din äldste, han har haft det så kämpigt.

Är det svårt att förstå vad Daniel säger? Loke och Daniel är ju ungefär i samma ålder. Loke pratar på precis som mor sin, men lite svårt att fatta vad han säger:p.

Hoppa som en tosing gör han med!:eek:

Vad skönt att få läsa något roligt om barn, ibland undrar jag om jag är den enda som känner en sådan där enorm översvämningskärlekskänsla för mina barn.

Som förra fredagen, min son tog studenten, det var svårt att hålla tårarna tillbaka när jag satt där på avslutningen, det är ju bara 18 år sedan jag satt där själv som blivande student och min lille kille satt i publiken i sin pappas trygga knä.

Så lång resan har varit hit, så otroligt många minnen, så otroligt mycket kärlek:love: men ändå har tiden gått så oerhört fort.

Det kändes som om det var igår han blev så blyg för mej när jag hade studentmössan på, jag fick ta av den innan han insåg att det var jag men är man bara 13 månader så är det inte så lätt att förstå att den där människan i kläder man aldrig sett, massor av blombuketter runt halsen och med mössa på huvudet, likadan som hundratals andra kan vara ens mamma.

Efteråt, på mottagningen tog vi kort, jag ryms numera under min sons axel, det är längesedan han växte om mej och började säga -lilla mamma:love:
Och ändå är det inte länge sedan han föddes.

Idag tog min dotters pojkvän studenten, som vanligt fick hon höra hur fin hon är.

Jag brukade kalla henne för min lilla modell och vi brukade skoja om att hon skulle bli modell, som liten bytte hon kläder var femte minut så fort hon var hemma.
Hon som hade helt klart för sig redan som två-åring vad som var fint och vad som var fult.

Numera, 17 år gammal har hon modellkontrakt, blev upptäckt av en modellagentur när hon gick i en affär, ja jag var inte förvånad, hon är den finaste prinsessa som finns på denna jord det har jag alltid sagt, medans hon skämtsamt brukar kontra med -det måste du säga för du är min mamma;)

Att man kan översvämmas av en sådan lycka, en så otroligt kärlek som gör att tårarna trillar, det trodde jag faktiskt inte.
Att få se dem växa upp till egna personer med egna åsikter och egen vilja, det kan inte förklaras i ord, det måste upplevas och jag hoppas att alla får uppleva den otroliga känslan.

Tack nevin för att du startade den här tråden:bow: så vi får skriva om våra underbara barn:love:

Senast ändrad:

Vad skönt om du kan få det så som du vill ha det, det är ni så väl värda du och Loke!

Daniel pratar riktigt bra, massor av ord och med treordsmeningar. Han gör sig förstådd bra med, människor han inte träffat förut förstår honom när han pratar. Häromdagen stod han i ett ridhus och talade om att "hättar pinge", och att han är "tå" (översättning: hästar springer och Daniel är två år.)

Han är väldigt kommunikativ, och med ett rent och tydligt uttal, även om vissa bokstäver saknas ännu. Skulle det mot förmodan vara så att man inte förstår vad han säger så visar han vad han vill ha sagt, med gester eller genom att peka och visa. Det som är roligt är att han uttalar alla ord som de ska, det är som sagt bara vissa bokstäver som saknas :laugh:

Idag charmade han in sig hos ett par tjejer i leklandet, han satte sig helt sonika hos dem, sade "tejje" (tjejer, uttalas likadant fast utan ch-ljudet) och klappade den ena på håret :D, han vet hur de ska tas redan den lille filuren!

Och tack får jag säga till dig, för att du delar med dig av dina barn och din lycka med! Det är så underbart att vara mamma, många gånger är det jobbigt, men tusen gånger oftare är det bara helt underbart:love:

Hihi, Loke är en liten tjejtjusare han med;). Han har några flickvänner på dagis. Det ska börjas i tid med allting nu för tiden.

Då kan Daniel prata lite mer än Loke, han kan inte säga mer än ett eller 2 ord i samma "mening". Men när han inte kan säga det han vill, så pekar han eller tar mig i handen och drar mig till det han vill.

Vet du vad, han gick till köket, öppnade kylen och tog ut osten och osthyveln och gav det till mig som satt i vardagsrummet:D.
Loke ääälskar ost.:love:

Vad sött med osten :love:

Daniel har en flaska vatten ständigt stående i kylen, av någon anledning älskar han att pimpla vatten! Den går han och tar ut, stänger skåpet, dricker en klunk eller två och så ställer han in den igen! Hur sött som helst! Och så passar han på att äta smör då med, för det står bredvid...

Han tittar på Teletubbies på kvällen, i 20 minuter medan jag gör klart L för kvällen. I den ena filmen gör en tjej en ritning av sin hand som hon sedan målar med fingerfärger till en handkalkon. Det ger avtryck i D med, i morse fick han sin Yozo, satte BÅDA händerna i den och säger sen glatt : Målafäj!!! Jaha, det var bara att torka då, det var Yozo överallt! Man blir ganska härdad vad gäller renhet i hemmet med den här lilla killen...

Måste ju passa på att skryta lite om minsta killen med, han kommer lite i skymundan ibland men är precis lika försigkommen som bröderna sina!

Han fyller 6 månader på måndag, och det firar han med att kunna sitta helt själv, har ställt sig på alla fyra nu och är på gång att börja krypa, och troligen är det tand/tänder på gång för det kliar så i hans lilla mun. Han äter allt man stoppar i munnen, hade tänkt helamma till nu, men han var av annan åsikt och smakar på allt han kommer åt! Idag provade han potatis med dillkött, vilket var jättegot, han delar sin brors smak vad gäller vatten med och sveper lätt sin lilla mugg med vatten på en gång!!

Han har haft lite pappatid idag, när jag och D rasade runt i leklandet, och vid ett tillfälle skulle jag och D kolla ner på dem ända högst uppifrån. Vi lyckades få L att titta upp, och när han fick syn på oss brast han ut i ett leende så stort att man kunnat få in en lastbil där :love:. Och så skrattar han så gott!

Han älskar sin bror, aldrig skrattar han som när D leker med honom, han kiknar av skratt bara D tittar på honom :love:. Mina underbaringar, de kommer verkligen ha nytta och nöje av varandra!

Det där med vatten ur flaska, det gillar Loke med. Vanlig flaska då, petflaska. Han har även lärt sig dricka ur vanligt glas/kopp.
Han brukar även ta det han viöö ha och kommer åt från kylen/skafferiet. Kakor och dylikt får jag ha utom synhåll, annars blir det ett evigt tjötande: KAKA? KAKA? KAKA? KAKA?:D
Han tar mina läskburkar och ska "dricka" ur dom. Dom är då tomma såklart, men han känner nog det söta:p

Det där med handkalkonen, är det smutsiga händer, fötter och knän eller vad den nu heter? Den har Loke med. Han är galen i Tubbies, men fixar inte att sitta och titta mer än 10 min, max. Han är aldrig stilla:D

Precis den filmen är det, den går 20 minuter varje kväll, men D som hypnotiserad framför... Men jag funderar på att ta bort tvtiden, eller dra ner på den. Han blir uppenbart påverkad av den och jag vet inte om det är en bra påverkan alls....

Vi har alltid använt vanligt glas till D, fram tills i våras då han plötsligt inte kunde dricka ur såna utan att hälla ut allt.... maten ska ner på golvet, dricka i all form ska samma väg... Jag antar att han reagerar på att ha fått syskon, och att det ger sig med tiden, men attan vad det blir kladdigt på vägen!

Flaskan han använder är en sån med stängbar pip, den fungerar riktigt bra. Vanlig flaska funkar med, men den kan han inte få ha själv, för då blir det blött på golvet ganska snart:p

D är heller aldrig stilla, förutom framför tubbies då. Men i övrigt, han far ta mig fan överallt, som en skottspole och både högt och lågt. Helt otroligt vad energi det finns i en liten pojkkropp!

Så gulligt med L!

Han är såpass stor redan?:confused:

Loke älskar också Lek och Buslandet. Tyvärr har vi inte varit där på ett tag, men när vi väl kommer dit så skiner han upp!

Lite knepigt det där med teven om hur den påverkar. Jag har inte märkt något på Loke, så jag låter han titta på det som han vill. Han älskade reklamen på tv, men inte lika mycket längre.

Loke var sån med att allt skulle ner på golvet. Leksaker, saker på bordet, mat etc. Men han gör inte så med maten längre och börjar låta bli saker på bord osv.

Ja, den energin påpekar alla andra om att Loke har:p

Dagispersonalen sa att de får hålla extra koll just på Loke pga han är så snabb med att klättra.:

Jag tänkte på dig i dag och undrade litet hur ni har det och hur stora sonen får till sitt liv.
Vad bra att du redan hade skrivit en tråd om det.
Det verkar ju gå bra och det gläder mig så.

Ja, han växer fort det lilla livet, 6 månader snart och jag tror att han fortfarande är en lite bebis :o... Han är minsann rätt stor, och väldigt välutvecklad för sin ålder :laugh:

Just klättrandet är lite jobbigt faktiskt, D hittade jag i fönstret en dag, då stod han naken i sitt fönster, och det är en bit upp...

Igår klättrade han runt i stora klätterställningen, där de stora barnen är. Det finns en ställning för de i hans ålder, men det är för enkelt för honom... Han är fantastiskt säker på foten när han klättrar, däremot är han värre än en flipperkula när han är på marknivå :crazy:

Jodå, det går faktiskt så bra nu att jag ändå känner mig väldigt hoppfull inför hans vuxenliv. Som jag skrev så avslutar han sin tonårstid med en idiotsak, men det är (förhoppningsvis) det som sätter punkt för galenskaperna!

Vad glad jag blev när jag läste din tråd:love: Tack för att du ville oss en inblick i ditt liv.

Hoppas att din tonårsson har kommit på rätt spår och fortsätter så, lycka till.

Tack för ditt lycka till, och för att du uppskattade min lilla "skryttråd" :D

Vilken härlig tråd :)! Och vilka härliga ungar!! Ja vist svämmar man totalt över av lycka över att de finns!!! Jag kan nästan börja sakna min Ludvig ett par timmar efter att han har lagt sig på kvällen (han sover just nu i a f från 19-06). Skönt att gå o lägga sig ett par timmar senare och höra den lille krabaten snusa i sin lilla säng alldeles intill...

Jag klev just upp från sängen, efter att ha ammat Ludvig en skvätt. Jag tror att pojkrackarn har radar, jag hade precis satt mig vid datorn för att beställa lite grejer, lite halvviktigt sådär, och då bestämmer han sig för att han nog är lite hungrig. När jag kommer in och lägger mig tar han två slurkar, blåser lite luft på bröstet och somnar, men släpper inte taget - för det är så mysigt att sömntutta :love:

Gullunge!!! Jag läste din andra tråd om Ludvig och tidiga morgnar, och det hade precis lika gärna kunnat vara min Ludvig. Lyckligt leende klockan halv sex sägande "popopopo- dadadada- eeehhhgööööj" ungefär. De är underbara!!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 459
Senast: miumiu
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 224
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar