Älskade Maja

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare ETGT
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 204
E

ETGT

Min älskade kattunge, Maja, avlivades idag :cry: . Mamma och jag hade precis varit och vaccerinerat / Chipmärkt Ronja och Maja (Ronja skulle säljas idag) . Hela 12 veckor hade hon varit helt frisk, vi hade inte sett några fel eller så men när vi kom hem så verkade hon trött och hängig och andades mycket häftigt. Ringde veterinären men han sa bara att vi skulle vänta och se. Till slut ringde mamma albano då Maja andades väldigt häftig. På Albano sa dom att vi skulle komma på direkten så mamma kastade sig i bilen. I slutet av resan slängde sig maja mot väggarna i kattburen och gjorde konstiga läten ifrån sig. När de kom till djursjukhuset fick de komma direkt. De tog röntgen bild och gjorde ultraljud på hjärtat, inget fel på hjärtat. hon var blå av syre brist, så maja fick syrgas, hon var så stressad av allt folk och andningen så hon rev och bet alla. Att det kan vara så mycket kraft i en sån liten kropp. Veterinären visade röntgen bilderna och berättade att det inte fanns något att göra, och det bästa var att låta henne somna in....Maja somnade in i mammas famn, alldeles varm, precis som om hon sov. Hon har det bättre där hon är nu.....

Mamma Kajsa, Morbror Felix och Systern Ronja saknar henne så

R.I.P Maja gräddnos 13/12 2004 - 8/3 2005

PICT2723.jpg

Sista bilden jag fick på henne (hon älskade att få komma ut ibland)

Sv: Älskade Maja

Sååååå fin hon var !!
Burma?

Min Gizmo står oxå där och välkomnar henne... :cry:

Åh, vad söt!! Tråkigt när sånt där händer. Har varit med om att en katt höll på att dö av vaccinationen....... hon klarade sig med en hårsmån. Skickar tröstkram till dig!

Ja visst var hon :love: Burma var hon, hon skulle bli avelshona, hade redan anmält henne till utställning. hon har det iaf bättre där hon är nu!

vi vet inte riktigt, men hennes bror föddes med tarmarna utanför, så det kanske hänger ihop med det + att vaccinationen var stressig så det utlöstes nått.

Åh, nej. Vad sorgligt och jobbigt det måste vara när det dessutom hände så oväntat..
Hon var jättefin, din Maja.

Då får hon och Gizmo det bra ihop... Han var oxå lila burma... Gick bort i förra veckan...
:cry:

Tröstkramar till er alla :cry: :cry:

Usch vad tråkigt att läsa men hon har det bra hos alla de andra i katthimlen.....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 225
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 576
Senast: fejko
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 482
Senast: Motacilla
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 040
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka