Aloe Vera??

M

Mimmsan_93

:confused: Jag har hört mycket om att aloe vera ska vara bra för hästen. På många vis och jag har tänkt prova den nya "man och svans sprayet" från hööks och undrar nu om nån har provat NÅN aloe vera produkt på sin häst. (behöver inte vara på hööks) och vill dela med sig av sina kunskaper?? Jag skulle jättegärna vilja veta om de hjälper mot något eller är T ex motverkande fästingar,knott och mygg. Tack på förhand //Julia

Sv: Aloe Vera??

Jag håller på att prova aloe vera, det ska vara bra mot mugg.
Köpte det på en hälsokost affär och hon sa att de hade satt de på hennes häst mot mugg och hade hjälpt efter ett par dagar. De gav också aloe vera juice i maten vilket hjälpte mot det.
JAg provar med salvan nu, om jag hittar din tråd senare kan jag svara på om det har hjälpt. började för någon dag sedan.

lovehorses skrev:
Jag håller på att prova aloe vera, det ska vara bra mot mugg.
Köpte det på en hälsokost affär och hon sa att de hade satt de på hennes häst mot mugg och hade hjälpt efter ett par dagar. De gav också aloe vera juice i maten vilket hjälpte mot det.
JAg provar med salvan nu, om jag hittar din tråd senare kan jag svara på om det har hjälpt. började för någon dag sedan.

Jag har andvänt aloe på sår, eksem, mugg(måste ta bort bakterierna innan!) med perfekta resultat! :d :)

jag har något veternarie spray med aloe vera som tydligen ska funka mot flugor och knott också.

Har använt både spray och salva till hästen på diverse sår och är nöjd med reslutatet.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser. Haft...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: pilmen
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 332
Senast: krambanan
·
Islandshäst i samband med medicinering eller dyl? Nu tänker jag ta upp en sak som jag själv tycker är rätt intressant. Att islandsfödda hästar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 189
Senast: Draumsyn
·
S
Hästvård Min häst har haft mugg till och från hela sommaren. Hon har haft det tidigare somrar också, men det är extra mycket i år. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: Prince LineXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V