Alltid baksele?

Sv: Alltid baksele?

Ja, det är klart, man har väl kört in e del..

Jag tror faktiskt inte han reagerar något alls, han är van att tömköras med linan bakom rumpan, och han är en cool kille!

Hoppas att det går bra bara. Han ser trevlig och kanon ut tycker jag. Huvudsaken är ju att du trivs med han.

Huvudsaken är att hans ryttare trivs med honom, jag kan alltid forma honom efter mina önskemål :) det ska vi göra på söndag. Spännande att se om man har köpt grisen eller hästen! Han är hursomhelst väldigt trevlig, och även om det inte går jättebra på söndag så gör det inget, då har man nåt att jobba på till nästa söndag!

Clickens sele har precis hängts in i den låsta selkammaren. Men lina är ju där med frosty så du kan säkert låna hennes om din i full är för stor. Men ska du köra honom eller bra provdra vagnen? Ska du bara provdra i ridhuset tror jag faktiskt att du klarar dig bra utan!

mm vill iallafall sitta upp och dra en repa :) i lugn skritt.

Han är ju faktiskt körd ganska mycket egentligen, dessutom på en julshow senast så om inget galet hände på julshowen så ska det gå lugnt till.

Kanske kan rasmus passa, det är ju en cob?

/jenny

åke skrev:
Kan du inte köpa en fin baksele till din ponny som vägrar backa då?
Trodde du att du var rolig nu eller?// bonny:mad:

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror jag smäller av åt er pinsamhet..

Här kommer det in en person, en äldre herre, med otroligt lång erfarenhet och en brunn med kunskap att ösa ur för alla körintresserade..

Men då går shetlandsponny/ponny/-drevet igång och TALAR om för HONOM vart skåpet ska stå..

Jag skäms och gömmer mig bakom uthuset...:mad:

bara för att man är gammal har man inte upptäckt allt, dessutom har Rolf själv sagt att han använder baksele :) Men inte just på den bilden för de provade bara vagnen inför fotot.

Om jag missuppfattat så att han aldrig använder baksele till obromsade fordon, då ska ha han väl ha sig en känga :)

Liknande trådar

F
Körning Har planer på att ta framkälken till en timmerdoning/timmerkälke och köra lite med om det blir snö. Då vi inte har nån vidare slät mark...
Svar
0
· Visningar
2 567
Senast: Fozzie
·
Körning Jag lovar - jag har använt sökfunktionen och jag har lärt mig åtskilligt om både bakselar och vagnar! Men har ändå några funderingar...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: moiran
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka