Jo tyckte nog att ångesten var tuffast. Jag visste någonstans inombords vad jag ville ha ut av mitt liv också, men just känslan av att jag blir galen, kommer aldrig bli frisk och kommer aldrig kunna jobba (och uppfylla en del av drömmarna som behövde inkomst). Jag kommer få leva på min man etc.
Men det kanske var så du menade...
Däremot brukar jag ibland sga och MENA att jag inte önskar min värsta fiende det jag gått igenom..
Ja, jag ser det nog som att vi pratar om samma sak.
Jag har nog svårt att säga om ångesten eller identitetskrisen var väst..fast jag ser nog att de hänger ihop. Ångesten över att ha förlorat sig själv är inte kul, vem fn är jag liksom? Jag var också oerhört rädd för att min hjärna skulle ta stryk. Att genomgå livet utan att ha en fungerande hjärna...kändes inte så attraktivt. Att inte kunna uppnå de drömmar o mål man ändå har med sitt liv.
Jag är däremot lite tvärt om där...jag tycker nog gått att mina värsta fiender kan få gå igenom det jag gick igenom. Att möta sig själv. Det kan de gått göra. Det kan de gott också behöva göra. Så lite mer elak är jag nog.