Allt rasar

Förtydligar lite: Du behöver inte prata med mig. Jag kommer inte att prata med dig heller mer än max 30 sekunder (om du inte själv tar initiativet till samtal.) Allt du behöver göra är att kliva in i bilen så jag kan köra dig till akuten så att du kan få hjälp.

Jag vill inte ha hjälp det går inte. Det enda jag kan tänka mig är att vara här, det lugnar sig lite i huvudet då. Så skönt när det finns nån här.
Hur mår du idag?
Du är allvarligt sjuk och behöver hjälp. Precis som med vilken livshotande sjukdom som helst.
Du får gärna pma om du vill, annars har @Magiana ett jättefint erbjudande, om du finns i hennes närhet.

Jag vet inte vem du är, men jag är uppriktigt orolig för dig :heart

Förtydligar lite: Du behöver inte prata med mig. Jag kommer inte att prata med dig heller mer än max 30 sekunder (om du inte själv tar initiativet till samtal.) Allt du behöver göra är att kliva in i bilen så jag kan köra dig till akuten så att du kan få hjälp.
Och jag finns i norra Stockholm och lovar dig att jag också kan köra, utan att säga ett ord om du så önskar.

Jag tackar för er omtanke men jag vill inte åka någonstans. Klara inte att höra röster. Dessutom är jag så arg emellanåt och ingen vill hjälpa nån som är arg och fräser. Man vill bara hjälpa nån som gråter och det gör jag bara några gånger om dagen och inte när det passar.
Jag hatar allt, mest mig själv och vill ingenting mera och orkar inte med den här ensamheten och tomheten samtidigt som jag inte tål människor.
En sån vill man inte vara snäll emot och jag förstår det.

Jag tackar för er omtanke men jag vill inte åka någonstans. Klara inte att höra röster. Dessutom är jag så arg emellanåt och ingen vill hjälpa nån som är arg och fräser. Man vill bara hjälpa nån som gråter och det gör jag bara några gånger om dagen och inte när det passar.
Jag hatar allt, mest mig själv och vill ingenting mera och orkar inte med den här ensamheten och tomheten samtidigt som jag inte tål människor.

Jo, vi vill hjälpa ändå. Att gråta är inte ett kriterium för att vilja hjälpa någon utan att personen behöver hjälp.

Mitt erbjudande om skjuts till akuten står kvar om du vill och är i mitt område. Vi behöver som sagt inte prata om du inte vill, jag bara hämtar dig och så åker vi :heart

Fast det stämmer inte. Människor som agerar utåt hjälper man också. De vill man också hjälpa. O man får också vara arg!. :)

Min erfarenhet är att ilska och gråt hänger väldigt nära samman och båda indikerar att något skaver i själen, eller är trasigt rent av. Båda känslorna är lika okej och för mig kvittar det om du grinar störtfloder eller skriker, svär och slår i väggen. Du får fräsa åt mig också. Jag vet att det inte är personligt.

Mitt erbjudande står också kvar. Jag har dock åkt hem nu och finns i norra Örebro län.

Det är skönt att ni är här. Främmande människor som svarar så jag vet att jag finns. Känns som att jag försvinner jag är mer ledsen än arg och då blir jag lite lugnare. Luddet över mina tankar börjar kännas bekant nu och inte lika skrämmande men kvällarna är fullkomligt gräsliga och senaste dagarna börja kvällskänslan krypa över på dagarna också och då vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Det är skönt att ni är här. Främmande människor som svarar så jag vet att jag finns. Känns som att jag försvinner jag är mer ledsen än arg och då blir jag lite lugnare. Luddet över mina tankar börjar kännas bekant nu och inte lika skrämmande men kvällarna är fullkomligt gräsliga och senaste dagarna börja kvällskänslan krypa över på dagarna också och då vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Du behöver hjälp att hantera de där känslorna. De är obehagliga och skrämmande, men inte farliga. Det finns olika tekniker för att hantera dem. När du kan hantera dem, kommer du inte att bli skrämd av dem längre och då tenderar de att försvinna av sig själv mer och mer.

Jag har själv haft besvärande panikångest, men den är inget problem längre.

Ska försöka att inte låta alltför dramatisk men jag blev tvungen att fly.
Klarar inte att ha folk inpå mig och inte ens att bli tilltalad och min man gör precis tvärtom och det känns som att huvudet ska sprängas.
Hjärnan sviker mig fullständigt och jag som alltid varit den rådige full av idéer sitter nu på bar backe och vill faktiskt försvinna på riktigt för första gången i mitt liv.

Klarar inte att ha folk inpå mig och inte ens att bli tilltalad och min man gör precis tvärtom och det känns som att huvudet ska sprängas.
Hjärnan sviker mig fullständigt och jag som alltid varit den rådige full av idéer sitter nu på bar backe och vill faktiskt försvinna på riktigt för första gången i mitt liv.
Prata med oss via skärmen, vi finns här!

Åh vad jag hoppas att din make ringer efter hjälp. Du måste få professionell hjälp omedelbart! Jag ber dig, ta emot hjälpen som erbjuds!

Och nu måste du ta emot hjälp. Ta dig till psykakuten, själv eller se till att någon skjutsar dit dig. Annars hoppas jag din man ringt på hjälp för din skull.

Jag finns i Västerås men tar mig till dom närbelägna städerna inom 10 mils avstånd om du behöver hjälp.

Det enda du behöver göra är att skicka ett PM till mig med adressen så kommer jag och kör dig till akuten.

Inget prat och tyst bil.

Jag börjar bli orolig för dig nu. Du behöver hjälp för att utreda vad det är du lider av.

Liknande trådar

Gravid - 1år Har bloggat om det, men jag vill gärna ha fler synpunkter än vad jag får i bloggen. Överdriver jag? Låter det överdrivet? Kommer jag...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka