Allt mitt hååår!!!

Sv: Allt mitt hååår!!!

Ja.. och om man inte hade en liten mur mellan sig i sängen :p Kanske blir mer fart sen när han flyttar till egen binge. :D

Tar inga vitaminer alls just nu, men funderar på att införskaffa. B-vitamin är det som gäller för håret va? Hår, hud och naglar (och hovar..;)) har jag för mig.

silica ska väl vara bra för håret också har jag för mig

Ja muren i sängen är ju en viss erotikdödare :D Jag tänkte typ på dagen när han sover ute i vagnen, men vi håller ju på att bygga hus och ska tvätta fönster, göra staket, flytta sand och grus, gå långpromenad med hunden, rida hästar, tvätta, städa, laga mat ja suck hur fasiken ska man ha tid?

Ja B-vitamin eller/och Silica hade jag nog testat om jag var du. Boosta produktionen lite...

Man tappar ca 800 hårstrå om dagen. Detta märks mer eller mindre. Mitt märks jättemycket. Och vissa perioder tappar man mer. Ca vart 7e år har man omruttation på hår och då kan man tycka att man tappar mer.

Sen påverkar säker graviditet detta. Graviditeter kan ju förändra det mesta, tex röster etc. Var det inte Celine Dion som sa att hon sjöng bättre än aldrig förr sen efter hon hade fött barn ?!

Ca tre månader efter förlossningen tappar man mycket hår.

Hårstrån har en växtcykel som innebär en tids tillväxt (vilket reglerar dess maximala längd), sedan en tre månaders vilofas och sen faller det av.

Vid förlossningen (och andra händelser som innebär stor stress för kroppen) ställer ovanligt många hårstrån in sig på vilofas, och alltså ramlar många av dem av efter ca tre månader.

Det har inte särskilt mycket med hormoner eller amning att göra.

Liknande trådar

Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 853
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar