Allsvenskan div 2

Sv: Allsvenskan div 2

På ponny går div II i LC i grundomgångarna och LB i finalerna. Skulle tro att det går i 1m och 110 på stor häst.

Sv: Allsvenskan div 2

Beror på vilket distrikt det är. Kan vara olika i olika distrikt, jag har tävlat för klubbar på olika sida om distriktsgränsen, allt i från höjder till regler för vilka som får vara med var olika!

I distriktet där jag bor finns för stor häst inte Div III och Div II, här finns Div 2,5 som rids i fem deltävlingar. Höjden är från 0,90 till 1,10, alla höjder i alla omgångar, sedan räknas resultaten ut med kofficient (stavning?) vilket lag som vinner. Dock har jag inte hört något annat distrikt som krånglat till sin divisionshoppning så mycket som detta distrikt gjort... :grin:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgjordes Ponnyallsvenskan division 2 hoppning i Dalarna på Leksands ridklubb. Efter tre omgångar stod det klart att segrande...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM-medaljer ska delas ut för tre ponnykategorier och children i hoppning. Finalen i SvRF Ungponny final ska avgöras. Spännande dagar...
Svar
0
· Visningar
70
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
155
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka