Allroundhingstar

rostad

Trådstartare
Dressyrhingst som kan hoppa? Ja, eller vice versa. Hopphingst som har goda gångarter (skritt, trav, galopp).

Några som jag vet är

* Sir Donnerhall I (dre)
* Gustav SWB (dre)
* Lucky Pont HE (hop)

Bara att fylla på...





(dre) = dressyrstam (hop) = hoppstam
 
Sv: Allroundhingstar

Certus NL (dre) kolla in hans löshoppning från bruksprovet. Inte illa och då är han inte ens förberedd för det som hopphästarna.
 
Sv: Allroundhingstar

* Nobel (hop), plac svår klass i både och
* Canterbury (hop) gångarter 8-8,5-9, hopp 9 (70 dgrprov)
* Common Sense (hop) gångarter 8,5-7,5-8,25, hopp 9,5 (70 dgrprov)
* Cohiba (hop) gångarter 8-8-8, hopp 9-9 (svenska bruks)
 
Sv: Allroundhingstar

* D-day (dre)
* New Balance (hop)
* Come Back II (hop)
* Ludwigs Champion (hop)
 
Sv: Allroundhingstar

Magini (vet inte hans siffror men han har ju lämnat både dressyr- o hopphästar. Lever han ännu, förresten?)
 
Sv: Allroundhingstar

Magini (vet inte hans siffror men han har ju lämnat både dressyr- o hopphästar. Lever han ännu, förresten?)
OM jag inte minns galet hade Magini 88999 exteriört, och bara åttor och nior på hoppning och gångarter också
Fast han är ju lastgammal om han fortfarande lever - född 1982... Men visst, hans far blev också gammal!
 
Sv: Allroundhingstar

Ja, han har hoppstam !
Magini tävlade ju svår hoppning på sin tid.
Jag tror att Briar hade toppoäng både på gångarter och på hoppningen på sitt bruksprov
 

Liknande trådar

Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 894
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Ramona
·
Dressyr Jag ska sälja min ponny då vi inte kommer överens, hon har blivit klart bättre med tiden men hon är inte min typ av häst. Jag tycker om...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 193
Islandshäst Jag har ett stort dilemma med min häst. Han är 16år gammal och jag har nu haft honom i ca 10år. Dem första åren så fick han göra lite...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 889
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp