allmänt tycker jag !!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Lizzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 597
Sv: allmänt tycker jag !!

Jag har oxå innätad balkong, och katterna går med mig ut när jag går ut och röker flera gånger om dagen. Vill de inte gå in när jag går in så lämnar jag dörren på glänt. De går in och lägger sig efter ett tag, så då kan man stänga efter dem så inte isbjörnarna kommer in. De älskar att vara därute och kolla på barnen som leker i sandlådan, de andra grannarnas katter som sitter på sina innätade balkonger... och NU blåser det ju omkring löv!!!! Jättespännande!!!!

Nu lever katterna hur man än vrider och vänder på det i människans värld,och världen därute släpper man inte ut sin katt till alla gånger,såvida man inte bor långt ut på landet eller har en väldig koll på den.

I en katts naturliga miljö,där den trivts hade det inte varit lika kallt,inga bilar,inga elaka människor (som misshandlar katter på alla de mest hemska vis),inga klagande grannar som inte tycker om djur.

Nu bor de i människans värld,och där passar för det mesta inte en löspringande kisse in,hur gärna den än vill,det bnästa man kan göra är att ge kisse en så "naturlig" miljö" man kan innomhus...det tror jag de flesta katter mår minst lika bra av,det katten inte sett eller upplevt tror jag inte den saknar....Bara min teori

Mvh Zaria

Det är rätt kul med min misseunge.....han har ju börjat få gå ut nu de sista veckorna och även lärt sig att använda kattluckan nere i källaren :idea:
så ut o in hela dagarna....tänk när han fick se en vattenpöl första gången :rofl: han skulle doppa tassen...och det var BLÖTT....MEN det blev ju RINGAR :bump: så han var ju tvungen att doppa tassen en gång till..o en gång till o en gång till :rofl:

Nu bor ju jag så att det kommer inga bilar nästan alls, mer än våra egna....

Våran kisse är ute hela dagarna när vi jobbar, visst tar han lite möss och fåglar men det tycker jag är OK! Jag bor på landet och där finns inte mycket bilar men jag skulle aldrig ha misse ute i stan...

Här är misse på jakt men han jagar husses fötter men det tycker han är minst lika kul

DSC00552.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 347
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 943
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?