Allmänt om treårstestet...

the_connemara

Trådstartare
Känns som att jag kommer komma på både möjliga och omöjliga frågor till dess så jag ska ju skriva dem här isf :crazy: Andra vilse får gärna snå tråden för era frågor oxå :D

Först ut, ska renrasig ponny (connemara) vara flätad? De ska ju inte ridas utan bara visas för hand o löshoppas... På utställning är det ju alltid inga flätor men nu?
 
Sv: Allmänt om treårstestet...

På 3 års tror ja inte de spelar ngn roll.
på kvaliten såg ja en mara o den var flätad.


vad händer om man kommer på 3 årstest o ponnyn visar sig vara 150 ?
 
Sv: Allmänt om treårstestet...

Hehe! Har du en sådan oxå ;)

Vi ska mäta killen så fort det blir mätning här o se om vi kan få honom till 148 detta året. Våran ytterst primitiva mätning hemma landade på 150 :D Då knallar man ju dit med sitt intyg och de får inte mäta ponnyn där om jag fattat det rätt.

Annars går man dit, får de ponnyn till över 148 så gör det inget. De bedömmer (eftersom de vill ha så mkt ponnyer som möjligt visade som grund) men ponnyn får inga diplom o dyl. Så vi kommer åka oavsett!

Var ska du visa isf? Vi åker till Plönninge.

Men jag vill veta mer om flätningen :p Kvaliteten ser jag det nästan som självklart att de ska vara flätade, man är ju tävlingsklädd och rider på dem då.
 
Sv: Allmänt om treårstestet...

Ja vi landar oxå på 150 på hingsten när vi mäter själva.
Men ska låta mätmannen mäta honom så vi vet vart vi landar.

Kommer isåfall visa i sundsvall.
 
Sv: Allmänt om treårstestet...

Jopp, jag hade velat ha eran snö tidigare i vinter o tolkat med hästen men icke... Ngn dag hade vi snö o då precis skulle han släppas ut ur boxvilan - inte alls önskvärt med snö/is o oskodda hovar på promenad *suck*
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 059
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 180
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp