machafuko
Trådstartare
@vallhund
Jag vet inte om det är personen ifråga specifikt men företaget har i alla fall gjort ett inlägg på FB om att klåda på tassar aldrig är allergi. De har inga vetenskapliga källor som stöder detta. De har också gillat en kommentar som påstår att när veterinärer diagnostiserar en hund med allergi så betyder det i praktiken att de inte har någon aning om vad problemet är. Kommentarsförfattaren skriver också att det som ofta diagnosticeras som allergi egentligen är en "obalans i kroppen", utan att specificera vad det skulle vara för typ av obalans och återigen utan vetenskapliga källor.
För mig är det oseriöst, sen kan man förstås ge av deras foder ändå och jag har förstått att många tycker deras hundar fungerar bra på just Standardt. Jag själv skulle dock inte stödja ett företag som gör sådana uttalanden om det finns alternativ.
Nej, de har en hel del konstiga saker för sig. Har också hört och sett att deras påsar ibland innehåller en andel av fel kulor vilket såklart blir katastrof när folk köper fordret för deras känsliga hundar. Jag tar avstånd, men det är såklart toppen om fodret fungerar för majoriteten som utfordrar med det.