Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sålt ett gäng blomkrukor och ytterkrukor. Nu är det bara ett par lite större kvar i förrådet.
Har också lämnat iväg ytterligare två påsar med Skänkessaker.

Och köpt ett par nya joggingskor, samma modell som mina gamla som sjunger på sista versen.
Jag avskyr att köpa skor, så det var inget nöje.

Men jag har mer att lägga ut på salusidor, måste bara få det att bli. Svårast är att prissätta rätt.
Om man inte hittar något när man googlar blir det svårt.
 
Har sålt ett gäng blomkrukor och ytterkrukor. Nu är det bara ett par lite större kvar i förrådet.
Har också lämnat iväg ytterligare två påsar med Skänkessaker.

Och köpt ett par nya joggingskor, samma modell som mina gamla som sjunger på sista versen.
Jag avskyr att köpa skor, så det var inget nöje.

Men jag har mer att lägga ut på salusidor, måste bara få det att bli. Svårast är att prissätta rätt.
Om man inte hittar något när man googlar blir det svårt.

Det tycker jag också är så svårt. Och börjar jag att tveka och vela så :banghead:
Jag brukar lägga upp det för 3 sek på tradera så går det upp i pris om det är värt något. Funkar bra tycker jag.
 

Ugh, jag har också en massa metallskrot liggande, men jag tänker hela tiden att det kommer ju ändå mer så det är inte lönt att beställa hit en container än.

Om vi nu får ordning på traktorn ska jag ta itu med att få hit och fylla en container med metallskrot.
Nu blev citeringarna konstiga, men men...

Ni vet att man får bra betalt för metall?!
Ofta finns det firmor som köper och hämtar, kolla upp det i erat område är mitt tips :idea:
 
Nu blev citeringarna konstiga, men men...

Ni vet att man får bra betalt för metall?!
Ofta finns det firmor som köper och hämtar, kolla upp det i erat område är mitt tips :idea:
Absolut. Det verkar bara som att det mesta äts upp av frakten fram och tillbaka. Metallåtervinning verkar vara opraktiskt placerad från min sida sett.
Jag skulle haft koppar och inte järn
 
Absolut. Det verkar bara som att det mesta äts upp av frakten fram och tillbaka. Metallåtervinning verkar vara opraktiskt placerad från min sida sett.
Jag skulle haft koppar och inte järn
Det är relativt ovanligt iaf härikring att betala ut ersättning till privatpersoner. Däremot finns det en hel del firmor som kan bjuda på frakten i utbyte och att få hem en container som någon sedan hämtar och tar hand om kostnadsfritt är ju inte fy skam om man vill bli av med en massa skrot :)
 
Nu blev citeringarna konstiga, men men...

Ni vet att man får bra betalt för metall?!
Ofta finns det firmor som köper och hämtar, kolla upp det i erat område är mitt tips :idea:
Det blir inte mycket pengar, med frakt och så. Kvaliteten på en hög sönderrostade hinkar och annat från 100 år av jordbruk är inte precis värd tusenlappar. I alla fall inte om jag inte sparar ihop precis allt till att bli hämtat på en gång:p
 
Lade ut annons på två bildäck med fälg som bortskänkes. Två intresserade fick backa pga fel storlek när de kollat närmare. Nu säger en tredje att hon ska ha dem, hoppas då att hon hämtar dem när hon sagt.
Måste ha varit min far som satte dem i vårt uthus, för vi vet inte vad de har suttit på. Vi har/har inte haft något med den dimensionen.

Fotat några andra saker som jag ska lägga ut när jag kollat vad jag ska sätta för pris.
 
Sålde en paviljong som var nedplockad. Köparen frågade hur långa de var och jag svarade minst 2 meter, kanske runt 2,20. Personen kommer med en vanlig personbil och kan konstatera att de inte ryms.

No shit Sherlock 😑
Vad händer nu då? Återkommer de med släp eller backade de på köpet?
 
Nej, de hade ingen annan bil och ångrade sig. Men vem som helst kan väl räkna ut att det behövs släp?
Beror på storleken på bil, jag har köpt Billyhyllor på IKEA (dvs i förpackningen, inte uppsatta) och fraktat i vanlig bil och de förpackningarna är ju lite över 2 meter (dock inte 2,20). Jag tycker dock att köparna innan de sa att de ville köpa borde ha varit ute och testmätt i bilen med tumstock eller något för att se att de verkligen hade plats, vilket de ju inte hade i det här läget...
 
Nej, de hade ingen annan bil och ångrade sig. Men vem som helst kan väl räkna ut att det behövs släp?

Jag har fraktat bla bokhyllor (nermonterat), stora garderober (nermonterat) och en tresitssoffa (monterad) i personbil utan släp (vid olika tillfällen). Grejer som varit över 2m. Den sista var iofs när jag körde Volvo 945 - de svalde hur mycket som helst och jag blir fortfarande irriterad över hur lite tex min nuvarande Seat (en sedan) rymmer. Med Volvo(sarna) funderade jag knappt över om det skulle gå in.. Men även min Subaru kombi rymde långa grejer när jag fällde sätena..

Med det sagt, så kontrollmäter en väl för sjutton om det inte är säkert att det går in. Dålig stil.

När jag sålde ett skrivbord (två hurtsar och en lång, tung ekskiva..) kom köparen med en personbil av liten modell. Där var det tveksamt, insåg de när grejerna var uppburna från källaren. Men jag fick betalt via Swish redan nere i förrådet, och hade inte möjlighet (eller lust) att fortsätta att förvara det, så jag konstaterade mest att de fick de ju lösa. Alla mått stod i annonsen, inte mitt problem :p
 
Jag har fraktat bla bokhyllor (nermonterat), stora garderober (nermonterat) och en tresitssoffa (monterad) i personbil utan släp (vid olika tillfällen). Grejer som varit över 2m. Den sista var iofs när jag körde Volvo 945 - de svalde hur mycket som helst och jag blir fortfarande irriterad över hur lite tex min nuvarande Seat (en sedan) rymmer. Med Volvo(sarna) funderade jag knappt över om det skulle gå in.. Men även min Subaru kombi rymde långa grejer när jag fällde sätena..

Med det sagt, så kontrollmäter en väl för sjutton om det inte är säkert att det går in. Dålig stil.

När jag sålde ett skrivbord (två hurtsar och en lång, tung ekskiva..) kom köparen med en personbil av liten modell. Där var det tveksamt, insåg de när grejerna var uppburna från källaren. Men jag fick betalt via Swish redan nere i förrådet, och hade inte möjlighet (eller lust) att fortsätta att förvara det, så jag konstaterade mest att de fick de ju lösa. Alla mått stod i annonsen, inte mitt problem :p
Jo, jag känner samma sak. Inte mitt problem! Nu gick jag omkring och var sur, så sambon byggde om den till ett stöd för mina brytbönor. Nu är jag nöjd igen. :D
IMG_20210620_131736.jpg
 
Jag har dock gjort felet själv en gång att jag inte kontrollmätt utan endast antagit att den skulle få plats. Jag hade då flyttat ett år tidigare och kört en massa saker i bilen under det året, och när jag väl fick för mig att köpa en TV kollade jag bara att den skulle passa i storlek på TV- bänken och inte att den skulle gå in i bilen också. Jag tänkte att den borde gå in utan att behöva fälla några säten, men när vi (jag och butikspersonalen som var snäll nog att hjälpa till att få in den i bilen) började bära in TV:n i bilen märkte vi att det nog inte var så mycket plats där som jag trott och att det kanske inte skulle gå, och när jag skulle fälla sätena för att få mer plats gick självklart fällmekanismen sönder och lyckades skära upp ett litet sår i handen på mig. Butikspersonalen var dock mer envis en jag att den skulle få plats, och till slut fick vi in den trots att stolarna inte gick att fälla, med bara lite, ehm, pappa som mosats mot de mest utstickande delarna av bildörren :p

Nu när jag tänker efter har det nästan hänt en gång till :o Det här var ganska precis efter jag flyttat, då jag skulle köpa matsalsstolar. Jag hade hittat dem begagnat i samma tätort där jag jobbade och tänkte att jag kunde hämta dem efter jobbet innan jag åkte hem (ca 6 mil). Jag åkte i alla fall dit, och det var precis att de gick in - det var verkligen fullt i bilen överallt förutom förarsätet, och jag hade verkligen behövt pussla för att få in alla. Det var ju bara det att jag glömt att jag skulle få plats med hunden också när jag åkte hem, som då var på hunddagis under dagarna i orten jag jobbade i :p. Det slutade med att systern (som bor 40-50 minuter bort från mig) var snäll nog att komma till hunddagiset och ta några av stolarna i hennes bil och köra hem dem till mig (och som belöning fick hon hjälpa till att bära in en soffa som jag inte lyckats få in själv under flytten och som fortfarande stod ute på släpet :angel:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 075
Senast: Jahaja
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 213
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 912
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
14 754
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp