Alligator Fontaine till litet fullblodssto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare niord
  • Startdatum Startdatum
N

niord

Vad tror ni om Alligatorn till ett fullblodssto ca 160, hoppar som en kanonkula, lite nerv men vettig att ha att göra med, bra gångarter, mkt god galopp.

Sv: Alligator Fontaine till litet fullblodssto

Låter som ett strålande val på den informationen !

Tackar, har bara sett honom på bild och läst en del men blev väldigt förtjust. Han verkar ju ha ett gott temperament också och det är viktigt för mig.

Tycker det verkar som en bra kombination! De föl jag har sett ser väldigt trevliga ut med mycket "luft under magen".

Härligt att alla är så positiva, då är jag inte helt ute och cyklar! Sen får vi hoppas att han kompletterar mitt sto på ett bra sätt. Hon är efter Raphane (USA) som enligt uppgift skulle vara långdistansare, vet inte mycket om galoppen. Irländskt på mammas sida u. Coniston Mill ue. Lake Coniston.

jag har träffat Alligatorn ett antal gånger och han har varit väldigt tillgiven och trevlig.

På förra årets hingstvisning på Flyinge sa Peter Eriksson att man helst skulle använda små lätta ston till Alligatorn då han gärna lämnar stort. Så du gör nog helt rätt.:laugh:

GUD vilken snygging!!! :love:

Nu är inte jag så avelsinsatt, men om jag skulle betäcka mitt fullblod så skulle jag vilja ha så mkt fullblod som möjligt kvar i fölet, och Alligator har ju massa i sig!

Riktigt, riktigt snygg!!!

ska du betäcka i år eller nästa?

Jag ska betäcka i år, har ett halvblodssto med hingstföl e Aeriline i år och tänkte faktiskt sälja fullblodet, men nu är det bestämt! Hon stannar och vi betäcker i år med Alligatorn, så det börjar bli lite bråttom. Ska åka till klinik i veckan för koll! Håll tummarna!

Jag ska betäcka i år, har ett halvblodssto med hingstföl e Aerline i år och tänkte faktiskt sälja fullblodet, men nu är det bestämt! Hon stannar och vi betäcker i år med Alligatorn, så det börjar bli lite bråttom. Ska åka till klinik i veckan för koll! Håll tummarna!

Som ni ser är jag ny på buke, trycker på alla knappar som går därav dubbelt svar!

Körde upp stoet igår till hingsstationen där Alligator står och idag ska hon betäckas! Snabba ryck :bump: Såg honom live och jag kan säga att jag inte blev besviken!! Vilken härlig häst, så cool och så snygg!

Körde upp stoet igår till hingsstationen där Alligator står och idag ska hon betäckas! Snabba ryck :bump: Såg honom live och jag kan säga att jag inte blev besviken!! Vilken härlig häst, så cool och så snygg!

kan du inte ta kort?!??!

snacka med min kompis idag... min häst heter okefenokee, det är ett alligatorträsk i californien, å han heter alligator... är inte det ett tecken ??? :angel:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 239
Senast: tanten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 500
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 565
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka