Allergitest? Allergitabletter mm.

Singoalla

Trådstartare
Som jag skrev tidigare i en tråd så funderar jag och min sambo på att skaffa katt, problemet är att han känner av allergi. Vi har kollat upp "allergivänliga" raser, andra åtgärder mm. Nu har jag hört talas om att man kan gå och testa sin allergi och på så sätt få någon typ av diagnos på vad man är allergisk emot? Hur går dessa tester till och vart kan man vända sig? Kan man då få reda på exakt vad det är man är allergisk emot? Eftersom olika raser utlöser mer eller mindre olika typer av allergi.

Jag undrar även hur det fungerar med allergitabletter. Är det någon här som tar sådana? Brukar de hjälpa mycket?

Sv: Allergitest? Allergitabletter mm.

Vill man allergitesta sig vänder man sig till sin vårdcentral. Man får då veta vad man reagerar på, man får dock inte veta om man reagerar mer på vissa kattraser än andra.

De allergitabletter som finns att köpa receptfritt brukar vara effektiva. Jag tar dem ibland och de funkar. Däremot kan de ju såklart föra med sig biverkningar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar