Allergisk mot Sodium Laureth sulfate?

Helga

Trådstartare
Finns det någon mer som är Allergisk mot Sodium Laureth sulfate?
Har kommit på att jag är det, då jag får mjäll och som små finnar i hårbotten och det kliar massor om jag använder ett schampoo med det. Har tidigare kunnat anvönda V05 och wella schampoo då de inte har innehållt detta men nu har de också börjat använda detta....

Någon som har något tips på schampoo utan Sodium Laureth sulfate?

Min kompis är förmodligen det. Får nässelfeber av alla produkter med sls i, tvålar som schampon.

Jag använder Reco Hairs schampon, oftast granatäpple :)

Jag har ju kronisk urtikaria (nässelfeber) och jag får otroliga utslag av mitt schampo som jag nu ser innehåller det.:crazy: Får väl prova nåt annat då:mad:

det är väl just att undvika detta som balsammetoden går ut på - extremt förenklat

läs mer på lockig.se

Urtekrams schampon innehåller inte SLS, däremot något som heter Sodium Coco Sulfate, men det är "godkänt" enligt vad jag vet om balsammetoden. Finns på de flesta ICA-affärer.

Urtekrams schampon innehåller inte SLS, däremot något som heter Sodium Coco Sulfate, men det är "godkänt" enligt vad jag vet om balsammetoden. Finns på de flesta ICA-affärer.
Bara för att vara petig, "officiella" förkortningen är SLES. SLS är Sodium Lauryl Sulfate.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 059
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 948
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar