Allergisk? Hur tidigt och vilka symtom???

M

mjaanoune

Har en liten på snart 4 månader. Har lagt märke till att hon kliar sig i ögonen en del.. Hon är ej röd I ögonen men blir lite röd runt om när hon håller på att gnida hela tiden.
Ser inget samband med att hon varit i närheten av vissa djur utan det bara kommer och går.
Hon är även täppt i näsan ibland. Detta kommer dock mest på nätterna (när hon ej är i närheten av några djur) och så får hon ibland näsdroppar på morgonen och sen kommer det ej tillbaka på hela dagen.
Jag ammar fortfarande, dock har jag väldigt lite mat, ammar mest för att hon tycker att det är mysigt. Ca morgon, middag, kväll.

Någon som har erfarenheter av allergier och symtomer?
Hur tidigt kan dom bli allergiska och vilka symtom brukar det vara??

Väldigt tacksam för svar!!:bow:

Sv: Allergisk? Hur tidigt och vilka symtom???

Jag kan tyvärr inte mycket alls om allergier då jag och min familj är helt förskonade själva =) Men jag har en annan idé kanske =)

Har du tänkt på när liten gnider sig i ögonen? Kan det vara när hon är trött? Min son visar sällan att han är trött på just mer än att han börjar gnugga ögon och öron!

En liten fundering iaf!

Såg inte att det inte var jag som var inloggad innan så skrev under annans nick.
Men första inlägget är mitt iaf ;)

Men jo, jag har faktiskt tänkt på att det speciellt är när hon är trött. Dock inte alltid, men det är nog mer då. :idea:

Men har ändå en såndär "magkänsla" av att det kan vara något mer med tankte på att hon ibland är lite stopp i näsan, fast det kanske är normalt?? Det är nämligen min första så man kanske över reagerar på smådetaljer?

Hur gammal är hon. Min son (snart 11 månader) gnuggar ögon och öron när han är trött. När det är tänder på gång så kan näsan snora lite och bli täppt. Mvh Hanna

Hur gammal är hon. När det är tänder på gång så kan näsan snora lite och bli täppt. Mvh Hanna

Hon är snart 4 månader.
Har aldrig hört att näsan kan rinna av tänderna, men det stämmer kanske?:idea:

Min egen lillebror fick tänder väldigt tidigt (4 månader) så det är kanske det som är på G.. Men sen och andra sidan så är hon inte gnällig/kinki som dom flesta blir när tänderna vill upp?

Inte alla som blir griniga, När lillen fick den tredje tanden sa han inget, såg de bara en dag. Då hade han vare lite extra (förkyld).

Jag upplevede att Tuva ofta fick ganska stor "busar" i näsan när jag ammade, tror nog att hon fick upp lite bröstmjölk i näsan som sen fastnade. Du löser ju lätt upp dem med lite koksaltlösning.

Att de gnuggar ögon och öron brukar vara ett tydligt tecken på att de är trötta.

Min började göra så när han var 4-5 månader gammal (när han var trött alltså). Ju mer gnugg dessto fortare brukar han somna :D.

Min kan också vara lite täppt i näsan. Då tar jag bara lite koksaltlösning eller bröstmjölk och droppar i näsan. Det brukar bli bättre med en gång. De kan ju inte snyta sig när de är så små.

Mvh

Tora

Sonen min gör det inte heller alltid men som någon lite längre ner skrev så ju mer gnugg ju fortare somnas det ;)

Min är oxå lite täppt till o från o framförallt får han kusar, ganska rejäla som gär att han låter täppt, nu är han så stor så kan jag pilla bort dom försiktigt annars tar jag lite saltdroppar o löser upp dom om det sitter för långt in . Efter det brukar det alltid vara fritt i näsan igen!

Min BVC-tant brukar lugna mig när jag kommer o frågar den eviga frågan om "snorigheten" och om att min son även ibland är lite smårosslig utan övriga förkylningssymptom. Hon säger att så länge de mår bra o är som vanligt i övrigt så gör man inget förns det är äldre utifall-fall det skulle vara någon allergi och framförallt så är det ganska vanligt och helt ofarligt om de som sagt mår bra i övrigt =)

Njae, nojig får man vara, iaf litegran, som förälder ;) Det är ju ens älskade barn det handlar om =) Det är mkt att tänka och hålla reda på, och 1001 funderingar hinner snurra i huvet om dagarna!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 402
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar