alla vill ha tikar

Sv: alla vill ha tikar

*KL*

En av mina valpköpare hade en kull valpar som nyligen levererades. Hon hade alla 9 valpar tingade vid 3 v ålder och hade lätt kunnat sälja det dubbla! Hon hade många som stod i kö vid risk för avbokning. Även de inkorrekta valparna var lättplacerade (inte alltid så...)
Dock är det ganska många tikar som gått tomma denna vår så det kan vara en av anledningarna att det var sånt tryck just nu.

Hoppas du hittar bra hem till dina hanvalpar :)

Själv så får man snart en till hanhund.. Fast denna är bara 8 veckor gammal *naaw* sen har man en han hund på 5 år.. Hoppas de kommer bra överens för de e typ kusiner eller nått.. Samma "kennel" uppfödare av blandrasen Schäfer/Collie även Schäfer/Collie/Sibirian Huskey! Någon som har en tik som söker en schäfer/collie hane?? Med mycket schäfer!! Gudasnäll i alla lägen! Min sambos lilla bebis.

Nu är det bara en hane kvar.

Folk verkar inte våga titta.

Mest för att de nog inte kan åka härifrån utan honom då!

:)

Ja.. me liksom Sally fick 4 valpar 2 hanar & 2 honor varav 1 hona behålls i kenneln & den andra honan är en sista betalning av sally till hennes uppfödare & sedan är det dom två "bästa" hanarna båda utseendet & insidan gillar jag mer på hanarna.. men ingen verkar vara intresserad.. Ingen seriös iaf...

*kl*

Kimz0r skriker av glädje.

Hon har äntligen hittat en perfect match till sin Vorsteh/vavva-korsning:love:

Hehe...Jag är nog en av dom några som helst vill ha hanar. Vet inte varför, men jag är nog van vid hanar än vid tikar. Har en hane på 8 mån här hemma. Satte o pratade med en nära vän för ett par dar sedan, o när vi började prata om min vovve då sa hon genast att "Bubban" (min vovve kallas så :angel:) o jag är "en bra kombination", dvs. att Bubban o jag är ganska lika klumpiga :D o att vi kompletterar varandra bra.
Sen sa hon oxå att jag är den "hårdhänte" typen, som orkar hålla i min vovve när han är såhär jobbig :D Men jag är ju det mot människor, dock. Måste varit en kille i tidigare liv....

Senast ändrad av en moderator:

För mig spelar det ingen roll, jag väljer hellre individ, dock så tycker jag att utseendemessigt så är hanar oftast snyggare (bland "mina favvo" raser iaf)

Jag vill ha tikar för att jag tycker om att producera fler! ;)

Jag har haft hanhund också och tycker inte att det är så stor skillnad i temperamentet. Dock kissar ju tikarna inte på varje stolpe, vilket är skönt ibland.

Säg inte det. Min hene är lika stor som en normalstor tik av den rasen :D Ganska intressant då vår förre var ovanligt stor och den här ovanligt liten.
Den rasen jag har så blir det mindre, det finns liksom inga andra alternativ ;)

(Annars kommer jag ha en väldans otur)

I vår nuvarande kull tingades alla hanar innan de var födda, tikarna tog något längre fast de var färre till antal. Jag tor det beror väldigt mycket på vilken ras och typ av hund man säljer, och till vilken typ av köpare man vill ha. Är det en hund med stor potential för framgång i tävling, och om man med förtur säljer till tävlingsinriktade köpare, går nog hanarna åt fortare eftersom att de är jämnare i humöret, och inte behöver ha några avbrott i träning och tävling pga löp och hormonsvängningar. Själv har jag bara tikar.

Och varför inte det då? Jag vet flera som är det pga livmoderinflammationer och om man väljer att kastrera sin tik finns det mig veterligen inget som hindrar. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 753
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
467
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka