alla vill ha tikar

Sv: alla vill ha tikar

*kl*
Jag har både och. Dock en kastrerad hane. Tiken är förj*vligt temperamentsfull på både gott och ont. Hanen är harmonisk och jämn i sitt humör.Jag har alltid hållt mig till det manliga, även vad gäller hästar. Fast bekvämligheten med att kunna ha med sin tik överallt, och skräcken för att få en hanilsk hanhund i framtiden gör nog att det får bli tikar framöver också. Kanske..:angel:

Nästa hund blir en tik :love:
men annars har det väl nästan alltid vart varannan för oss.
Hanar blir oftast större, och jag har inget emot stora hundar.
"Number one" i hundväg för mig var en hane, min förra hund (vi har en till nu, men inte min), totalt underbar.
Så för mig spelar det ingen roll, nu är det dom andra som har röstat för en hane. :D

själv har jag bara tikar (just nu).. men jag gillar egentligen hanar bättre. men det är svårt att ta valpar på en hane:)

Rasen är Japanese Chin (Tänk dig en långhårig chihuahua med lite kortare nos & neråt öron) Sally fick 4 valpar (2 flickor & 2 pojkar) varav flicka 1 skall stanna som avelstik & flicka 2 är en del av betalningen på Eliott & Pysen (asså uppfödaren får valpen). Så nu sitter vi med två väldigt framåt pågar som snart e 10 veckor gammla & Sally börjar tycka att det är tråkigt hon är hängig vill inte äta & Lite sur mot valparna.. Måååååååånga har hört av sig men ALLA har velat ha en tik.. Själv så tycker jag att hanarna i denna kullen iaf har ett MYCKET bättre temprament, flickorna är lite mer hur skall jag säga-... asså dom är mer egna.. Medans den store hannen är lekfull & GALEN han biter allt & skriker om han inte får springa runt med dom stora ur valphagen iaf 1 gång / Dag han är alltid först & skall ha alt & har inte tid att kela, hane 2 är väldigt lekfull han med ( hane 1 är MYCKET livligare dock) men han är mycket kelen också.. Flickorna är mer egna & lugna & bara är.. Väldigt kelna.. Men ingen vill ha dom.. Jag undrar kanske är dom dyra? 12.000 kronor men dom har ju stamtavla & en bra stam & Jag har sett Chihuahuaor utan stam för en 15000 kronor.. Men får nog täka på att reducera priset så att inte alla får stanna... en är det juh oxå så att man vill juh inte sälja til vem som hälst

Jag gillar både tikar och hanar och har inte märkt av någon direkt trend hos mina valpköpare att de flesta föredrar ett specifikt kön på valparna.

Både han och tikvalpar har varit lika lättsålda ;)

Jag gillar både tikar och hanar och har inte märkt av någon direkt trend hos mina valpköpare att de flesta föredrar ett specifikt kön på valparna.

Både han och tikvalpar har varit lika lättsålda ;)

ja.. men japanese chin är inte heller så populära alls vad har du för ras? VART hittar man SERIÖSA valpköpare?:confused:

Jämthund
Finsk Spets
Australisk Terrier

Ingen av raserna är svårsålda, oavsett kön på valparna.

Jag annonserar mkt sparsamt. Brukar lägga ut en annons innan jag parar och ev. uppdatera den en gång under dräktigheten.

Har för det mesta fler valpköpare än valpar.

De oseriösa råkar jag också ut för, men i slutändan är alla sådana bortsållade :cool:

Sedan har jag ju hållit på med hund så pass länge att rätt många vet vem jag är, vad jag har för hundar, vilka avelsmål jag har etc.

En del som köper valp från mig har köpt valp här tidigare, eller är rekommenderade av tidigare valpköpare att köpa en härifrån.

Jag föredrar hanar, har 2 hemma nu. Har haft en tik förut men hanar passar mig bättre. Vet inte riktigt varför..

jo, men nej.. sally blöder inte alls men det gör lady

Jag kände en japanese Chin som hette Lady, men det var ganska länge sedan, vi var hundvakt åt min mors arbetskamrats hund.

Väldigt försynt liten tjej som åt 2 ostbitar på 1 vecka.... :p

Jag tycker det är väldigt rara hundar.
Dock skulle det inte passa med någon nu, då jag skulle vara livrädd att min stora jätte madame skulle trampa på stackarn!

Lycka till med försäljningen! :)

I agree.

Har nio valpar. Eller ja hade.

Av dem är två tikar sålda, en ska tillbaka till hanhundsägaren som betalning och en är kvar hos kenneln fast ute på foder.

Kvar är en tik (ej leveransklar) samt fyra hanar.

Inte orolig sådär men det är synd att de inte fått nya hem ännu.

Jag föredrar hanar, har alltid gjort och kommer alltid att göra, tycker att dom är mildare i sättet och lättare att handskas med, har haft både tikar och hanar och säger bara, att eftersom jag inte skall avla så hanar för mig tack!:bow: :bow:

Jag har en hane och en tik just nu.
Hanen är allt annat än jobbig, han går ihop med alla och bryr sig inte ett dugg om löptikar så länge hon inte står i farstun (vilket grannens barn lyckades med att släpa in i huset..). Tiken är mer jobbig skulle jag vilja påstå, i alla aspekter.
Nästa hund kommer bli en vacker och förhoppningsvis samarbetsvillig hane som jag kan tävla med.

Går på hundgymnasium med ett 70-tal installade hundar under skoltid. Rent generellt så finns det betydligt mer tikar än hanar. Visst är det gruff mellan vissa hanar, men det är mycket sällan det blir slagsmål, detsamma gäller tikarna. Det är en hel del tikar som strejkar under löp eller går och är på allmänt dåligt humör mest hela tiden medan hanarna är coollugna från och till. Det är klart att det blir mycket för dem med alla tikar som är igång och löper mest hela tiden. Men de flesta är trots det mycket lugna och harmoniska.

Vi har valpar hemma just nu så jag kikade lite på vår valpbokningslista. 14 stycken ville ha en hane och 9 stycken ville ha en tik.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 753
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
467
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka