Alla vi som pluggar i Lund!

Sv: Alla vi som pluggar i Lund!

kl

Är det någon som har fått information från universitetet? Jag tänkte att man borde få info om kursstart, eventuell introduktionstid och upprop osv, men jag har inte fått någonting alls :( Vet ju när kursstarten är, men ingenting mer. Lite oroväckande...
De (LU) har en tendens att ta tid på sig. Det är bara slutet av juli än så det kan i värsta fall dröja några veckor till (kursstart är väl om ca. en månad?).

När jag pluggade miljö fanns en facebooksida som hette Miljövetare vid Lunds universitet, kolla den. Jag tittade även in nu på kårens facebooksida, det är kåren som håller i nollningen nämligen. Kolla in Lunds Naturvetarkår på fb, där finns en länk till höstens nollningssida också! Elementärt hette den.

knapp

Ännu en blivande Lundastudent. Ska dit nu i helgen, spana in stan och gå på visningar. Såg den här tråden och tänkte höra om det finns någon Lundbaserad Bukare som har nån timma över lördag eller söndag? Fika/Promenad/Öl med glad men förvirrad 24åring finnes :D

kl

Är det någon som har fått information från universitetet? Jag tänkte att man borde få info om kursstart, eventuell introduktionstid och upprop osv, men jag har inte fått någonting alls :( Vet ju när kursstarten är, men ingenting mer. Lite oroväckande...

Jag (ska bli logoped) fick ett mail med en länk till en sida där de samlat all info redan någon dag efter antagningsbeskedet. Scheman, välkomstbrev, karta, allmän info etc. Men det kanske skiljer sig mellan fakulteterna? Gå in på din fakultets sida på LU och se om du kan hitta något där.

Jag ska vara i Lund fre-lör (möjligen söndag) så har du tid under lördagen hittar jag gärna på något. Är själv en glad och förvirrad 24-åring. :D

Jag ska också vara i Lund i helgen! Åker ner fredag och ska kriga tills jag får någonstans att bo till hösten :D I och med att jag bor i Sthlm så har det varit svårt att bibehålla kontakten med dom som hyr ut, antar att de får kontakt med studenter som bor närmare och kan komma och titta på rummet. Så jag åker ner, tänker boka in så många visningar som det går, och inte åka hem förrän jag fått bostad... typ. Wildcard, men känns lite hopplöst om jag inte gör det!

Har du tid att hämta andan (det spelar ingen roll om det är 30 minuter eller 3 timmar, jag är ledig och flexibel :D) så finns jag på plats. Det vore jättekul att få träffa lite bukefalister i Lund.

Och stort lycka till med jakten på boende!

Jag är förvisso inte i Lund men i Staffanstorp. Är barnledig så det är inte omöjligt att jag kan offra mig och åka till Lund :D (Om inte folk vill komma hem till mig och umgås. Det skulle tvinga mig att städa :rofl: )

+ alla andra som ska till Lund i helgen

Men åååh skulle ju vara helt underbart att ses! :love: Min första buke-träff isf :D

Ska vi kanske ordna en egen tråd? Så kanske vi kan locka fler, plus att vi inte svämmar över denna fullständigt.

Jag är inte student längre men bor i Lund. På lördag efter 17 kan jag visa runt/dricka öl osv om det inte är för sent för folk :) (jag har också varit nyinflyttad en gång i tiden :D)

kl

Det finns (preliminärt) schema på kurshemsidan.

Krisar det med hästabstinensen så får du hojta till. Jag kan säkert fixa någon häst åt dig vid tillfälle :)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
34 074
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 371
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 750
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd... 2
Svar
25
· Visningar
3 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka