Alla vi med Marsvin

Sv: Alla vi med Marsvin

Uppfödarnamn jo :p
Fast födde inte upp så mycket rasdjur så det finns nog inte dramatiskt många släktingar som härstammar från mina :p

Ang zobelns vara och icke vara så beror det ju på om den öht har något gult på sig :p Har den det inte ser den ju väldigt zoblig ut på bilderna, fast än ögonen är lite för "oröda" (menar inte att de ska vara pe röda men den zobel killen jag hade innan hade mer samma ögonfärg som choklader har, svara som "blänker i rött" eller hur man ska förklara det XD).

Oki

Jo, jag vet. fast som du skrev lät det som att de kunde ha rött om de var zobel fast det är tvärtom :)
Tycker inte han ser ut som zobel på bilderna, ser ut som en blaskig svart, men det kan vi hålla på att käbbla om i evigheter :p
Zoblar har jag haft ett helt gäng och lite till så jag vet hur det funkar :) Just nu har jag Betty och Honey som är zobelagouti och Lilly som är zobel magpie. Innan har jag haft ännu fler agoutis, en brunzobel dutch satinsheltie, ett par zobel roan och den allra häftigaste! En beige zobel dalmation!

Tycker inte det är lika tydligt på agouti zoblar som på "solida" som min var :p Agouti zoblar har jag haft en drös också, speciellt när min mamma födde upp rexar.

Nej, på agouti kan det vara rätt knepigt, gäller att leta i stammen och kolla avkommor. Har två som jag inte är helt säker på färg men den ena var till 100% zobelagouti men vet inte om han var brun(choklad) eller vanlig, den andra var en son till den första, han var antingen brunzobelagouti eller ljus cinnamonagouti.

*kl*

Idag (23/1) föddes de :D Det blev tre stycken. Två hanar och en hona. Som det ser ut nu så är det två crested och en nonself. Tror inte de kommer bli långhåriga / semi långhåriga men det återstår kanske att se. Agoutin är hane men de andra två har jag blandat ihop vem som är vem :p

ic038z.jpg

1zdvh4.jpg

2cisqu.jpg

Uppdatering av könsfördelningen;

Black / cream = hane
Black / golden = hona
Agouti = hane

Surt att det inte blev något vitt eller golden alls på agoutin, det ser ut som en klon av pappans bror;
rustymaj2.jpg

Snart är det nog läge att försöka räkna ut om och isof när nästa kull(ar) kommer... Är rätt säker på att det blir bebbar hos iaf en till hona. Tyckte mig se en typisk bebismage hos den andra honan i samma bur. Men när jag tog upp henne så kändes det ingenting :p

Vad kul med fler bebbar :laugh:

KL

Jag fick hem en gris i förrgår som jag fött upp. Niklas är en underbart vacker och vältypad satinsheltie :love: Eftersom han är satin stannar han här livet ut. Han är son till Betty och kullbror till Kitty.

Tyvärr ser han helt livrädd ut på bilden, den togs precis när han kom och jag vill att han ska få vänja sig lite innan jag börjar pilla på honom :)
ShowUserFile.aspx

SAM_0506.JPG

Lunkorna vi fick hem för ca två veckor sen!

Zelda till vänster och Peach till höger :D

Åh! En grey :love: Lilla vita näsan var och supersöt!

KL
Är nervös för imorgon blir det blodprov för alla satinerna. Håll tummarna för att de visar negativt!

Niklas och Xander testade positivt :cry::cry::cry: Niklas avlivas imorgon, Xander om senast en vecka :cry:

Fiffes värden hade höjts sedan förra året så jag väntar mig det värsta snart :cry:

Nu är min älskade embla dräktig och ska vänta min 2a skinny kull.... dom andra damerna som blir blandraser är oxå dräktiga... så snart blir de babybom här ...... :banana:

i39613643._szw440h440_.jpg

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
712
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
816
Senast: hastflicka
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 763
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
682
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka