Sv: Alla vi med Marsvin
Vad bra att du gett dem lite skydd ovanifrån.
Och vet du vad, "ett tag" är ju så olika för olika människor, alla är inte inne på alla forúm varje dag, och för en del användare känns en tråd gammal redan efter 24 timmar, medan för andra så känns en tråd aktuell under flera dagar, ibland rentav veckor. Det ser väldigt olika ut på olika forum runt om på nätet, både med trådars färskhet och vilka svarsmöjligheter man har när man skriver. Här på buke finns ju möjligheten att välja "svara på detta-knappen" (på andra forum finns ofta bara svara i tråden alternativet). Och jag svarade på ett inlägg du gjort en kort tid innan, så att inleda med att fråga om det blivit någon förändring just i detta fallet känns väl kanske inte som mitt förstahandsval.
Jag ville iallafall bara komma med lite tips på hur du kunde hjälpa dina marsvin att bli tryggare och därmed tamare, samt att inkludera ett barnperspektiv på det hela. Jag är själv småbarnsmamma och har nyligen "adopterat" två stackars livrädda försummade marsvin och står alltså inför liknande problematik som du. Mitt inlägg var alltså gjort av omtanke, främst mot marsvinen, men också mot er människor som ska sköta dem. Lycka till i fortsättningen med era små grisar!