Sv: Alla som tänker amma
Kanske en bra länk, men jag blir lite chockad över att inte detta är självklarheter för alla som fött barn. Finns det något i denna video man inte lär ut till alla blivande mammor i Sverige?????
Jag födde barn utanför Sverige så jag vet inte hur svenska BB funkar, men jag hade privat amningsundervisning före förlossning, praktiskt vid varje amningstillfälle de första tre dagarna, kom in till samma barnmorska för att amma framför henne en gång i veckan första månaden och sen en gång i månaden samtidigt som de kollade att barnet växte och att mitt ärr läkte bra. Jag fick ringa henne när som helst för minsta problem.
När sonen var 9 månader och jag flyttade till Sverige började jag amma lite mindre ofta och då fick jag mjölkstockning med hög feber och jag trodde att bristen på stöd då bara berodde på att jag inte hade "min egen amningsbarnmorska".
Som tur var så hade jag en bra grund att stå på så jag tog mig igenom detta samt andra amningsproblem och ammade ett år till innan vi båda successivt fasade ut det.