Alla som är ute o tävlar idag....

axel

Trådstartare
Kan väl vara bussiga o avlägga rapport ikväll- avis:o
Oxå jmfa hur de tyckte att ritten var i sin känsla o i domarens ögon.

Heja Mimus! Håller tummen:banana:

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Jag ska avlägga en rapport. :D

Hade bestämt mig för att endast rida MSV för unga, iom att det var div 1 i MSVB3 an med toppade lag och 3 domare.

Först fick jag stora skälvan av alla otroligt långbenta rörliga tyskstammade hästar så jag tänkte åka hem igen......

Ryckte upp mig och red helt enligt plan, ville ha ett jämt program med LÅG form för han är så otroligt känslig och får så lätt spänningar, så jag ville inte chansa.

Formen var väldigt låg, och lite lång.....fick 54 %, och nu kan jag skratta åt det. Bytena gick ok faktiskt och jag red verkligen bra, lättade i handen och halvhalter så jag var blå.

Det var första gången jag för mig...

Kommentaren var at hästen måste vara mera lösgjord.......

Nåväl, jag blev rätt taggad att försöka förbättra mig, så jag bestämde att jag startar i Msvb3an. Hade inte läst programmet, så jag pluggade in det i pausen.

:D Seriöst va?

Red fram med att han måste sätta sig och ihop, balansen från spänning är hårfin. Red skolorna i skritt/trav.. gjorde 2 jättefina byten och galoppen var bärigare. Dock inte bra, så som han går på träning.

Men vi överträffades oss!!! Fick 60,98 % och det är faktiskt skitbra!!!
Låg på placering, men var tvungen att åka då det var så rörigt på parkeringeringen.
Jag fattar det inte, trots att 2 av bytena som det är kofficient på blev orena. Av EB hade jag 7 på sitsen, och det är ju fantastiskt (fick 277 p av henne och det var nästhögsta delpoängen när 18 hade ridit) och av RO fick jag 7 på lösgjordheten!
7 på övergångarna, och en sluta. 7 på samlade skritten och på ena galoppökningen och ökade traven, i andra programmet hade vi 4 på ökade traven.....:p

Vad kan jag säga mera än att jag älskar min häst :love:

Han försöker verkligen, är så sammarbetsvillig.

Vad roligt för er:banana:
SSK va?
RO gillar inte mig men den andra är hård men rättvis.

Ska du efteranmäla dig nu?

Efteranmäla vart?

Vet inte om det var SSK, men de börjar på S ;)

Det är inte så många klasser i höst ju, och efter okt så blir det kallt, så jag får hoppas på en mild vinter så jag kan träna och försöka igen till våren.

Min rapport då.

Red en LB:2, var inte helt nöjd efter ritten, hon kändes lite styv i vänstersidan, fick inte igenom henne där som jag skulle vilja. Men för en LB dög väll formen ändå. Hade 69 % och kom trea av hm ca 25. (Vinnaren hade 70%)

Tyckte att jag fick lite höga poäng, fast å andra sidan är jag väldigt petig med hur en bra ritt ska vara, så i en LB var det väll ändå ganska ok ridet.

Sedan red vi våran första LA:4. Hon kändes fortfarande inte helt bra i vänstersidan, dessutom är hon inte så jätte stark än så förvända galoppen blir ju som den blir. Dessutom är blommor farliga :smirk: Men hade 60% och kom nia av ca 25. (Vinnaren hade 64%)

I den här klassen tycker jag att jag fick ungefär som jag borde, i förhållande till hur dom andra ritterna såg ut och vad dom fick osv osv.

Jag strök mig i båda klasserna då det är något som spökar med honom. Fin i munnen igen efter tandläkare, trots att han inte var skarp eller hade sår lite lång var han men tydligen är han trång där bak så det kanske har stört honom mycket:confused: I vilket fall så vill han inte galoppera med ryttare, sparkar mot skänkel och bockar iväg.

Kirop. kommer på fredag och teorin är att han har haft ont i tänderna så han har gått och spänt sig och nu fått låsningar i nacke/rygg.

Vi satsar på hemma tävlingarna istället. Men det var riktigt surt att inte kunna starta idag......

PathOfClovers red däremot LA:4, var dock inte kvar så jag vet inte hur det gick men vi får säkert rapport snart.

Fy vad trist.
Hade ingen aning. Vem kollade tänderna? PM
Jag som trodde att du hade en stigande formkurva.

Som jfrelin skrev var jag och red LA:4.

Hästen kändes jättefin både på framridningen och inne på banan, inga missar, lite småslarv typ ngt tidig fattning efter skritten och sista halten lite tidig men annars jämnt och stadigt men lite låg form då tyvärr...Fick slutkommentaren: "Positivt ekipage, tyvärr lite låg form för dagen", och för det fick jag 54%!!!!!!!!!!! Har aldrig fått så dåligt. Sen såg jag på resultaten att efter typ 20 starter hade EN över 60%, den hade 61%. Men jag är (tyvärr?) ovan vid att få orättvist låga poäng, jag brukar snarare vara arg för att det blivit tvärtom. Men men, det är en bedömningssport och jag måste försöka komma ihåg hur nöjd jag var när jag red ut ur ridhuset! Lite bilder kommer sen tror jag...

Nu är det bara att ta nya tag...

Nu när jag läste det här lät det som att hästen går JÄTTElåg men det gör han inte. Har vunnit LA på över 70% flera gånger så så himla låg är han ju inte...

Senast ändrad:

Jag var ute idag och startade två klasser på min foderhäst för första gången. Han (och jag) är orutinerade så vi startade LB:1 och debuterade LA:1. "Tyvärr" fick jag gå in på prisutdelning i LB:n vilket självklart var roligt men då fick jag rida tre gånger idag istället för två. Han kändes riktigt fin på båda framridningarna men dör tyvärr lite när han kommer in. I LB:n var det ändå helt ok, men en bra bit från topp och vi fick dryga 64% och slutade på en 6:e plats av ca 30 startande.

Framridningen till LA:n var kanon, han var mer lösgjord och bjöd fint, men när jag kom in i ridhuset andra gången var han trött, framförallt mentalt tror jag och bjöd ännu sämre. Där fick vi bara 55% och hamnade i nedre hälften av mitten.

Det som var roligt idag var att jag kände att min känsla stämde väldigt bra överens med kommentarerna i protokollen. Trots den dåliga procenten i LA:n är jag nöjd med dagen i stort. Vi får träna vidare helt enkelt och försöka ta oss ut så mycket som möjligt.

ingen dressyrtävling denna helg, jag får lämna rapport på senaste tävlingen då istället. som va i slutet av aug.

tävla vbl travaren i LB:1, andra gången vi testa o åka ut nu.
fick 60,69%, va lagklass samma dag. Givetvis jättenöjd.
(han kunde knappt galoppera för skänkeln för ½ års sen...)
idag hopptävling med samma häst, felfri grund/omhopp i 90 cm, plats 9 av 28. och felfri grund/omhopp i 1 m, plats 8 av 37! Nästa vecka ska vi tävla dressyr igen...om vi vågar :-)

Första ggn som jag tävlade 2 klasser, utan många timmars mellamrum, så avstod jag från att närvara vid prisutdelningen för att inte klä på hästen 3 ggr samma dag.

Är det dessutom extremt varm eller kallt vill jag inte hålla på med detta i onödan.

Du fick en plac. i LB o är väl nöjd med det- efter förutsättningarna-
Grattis:bow: :banana:

Tack så mycket! Jag är jättenöjd och stolt över hästen! Han var duktig. Jag behövde bara klä på honom två gånger då jag startade ganska tidigt i LA:n, så han fick beta en liten stund innan jag skulle känna på honom lätt inför andra klassen. Dessutom var det lagom skönt väder så det var ju tur, men jag ska tänka på det i framtiden.

Fast enligt TR så ska prisutdelning ske till häst.

Man kan få dispens av huvud domaren att inte närvara.

Vad synd att det är något som trasslar.
Jag vet precis hur det känns. Jag hoppas att det kommer lösa sig för er.

(men jag höll tummarna för dig, ifall att)

Vad tråkigt att det är något som inte stämmer. Hoppas att ni hittar ut ur det snabbt!

Grattis till alla andra i tråden till sina fina insatser i helgen! :)

Red två LB idag, jag var nog ganska överens med domaren om poängen, det ett något enstaka moment som jag fick dåligt på som varken jag eller min medhjälpare förstod varför.

Jag var iväg och tävlade LB:0 och LA:2 lokalt. Gick över förväntan! Äntligen har slanten trillat ner. I LB fick jag 72% och kom tvåa. Hade inte jag varit så tom i huvet och missat en halt hade jag fått 2p till och vunnit. I LA fick jag 69% och vann med 2p istället. Härligt sätt att fira att jag haft gumman i exakt 7 år :)

Tack! Ja det var roligt. Detta kommer jag att leva på länge. Går omkring som på små moln med ett brett leende hela tiden idag. Roligt att höra att du var så nöjd med din häst med. Ja roligt för allla som det gått bra för :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 226
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar