Sv: Alla som är ute o tävlar idag....
Jag ska avlägga en rapport.
Hade bestämt mig för att endast rida MSV för unga, iom att det var div 1 i MSVB3 an med toppade lag och 3 domare.
Först fick jag stora skälvan av alla otroligt långbenta rörliga tyskstammade hästar så jag tänkte åka hem igen......
Ryckte upp mig och red helt enligt plan, ville ha ett jämt program med LÅG form för han är så otroligt känslig och får så lätt spänningar, så jag ville inte chansa.
Formen var väldigt låg, och lite lång.....fick 54 %, och nu kan jag skratta åt det. Bytena gick ok faktiskt och jag red verkligen bra, lättade i handen och halvhalter så jag var blå.
Det var första gången jag för mig...
Kommentaren var at hästen måste vara mera lösgjord.......
Nåväl, jag blev rätt taggad att försöka förbättra mig, så jag bestämde att jag startar i Msvb3an. Hade inte läst programmet, så jag pluggade in det i pausen.
Seriöst va?
Red fram med att han måste sätta sig och ihop, balansen från spänning är hårfin. Red skolorna i skritt/trav.. gjorde 2 jättefina byten och galoppen var bärigare. Dock inte bra, så som han går på träning.
Men vi överträffades oss!!! Fick 60,98 % och det är faktiskt skitbra!!!
Låg på placering, men var tvungen att åka då det var så rörigt på parkeringeringen.
Jag fattar det inte, trots att 2 av bytena som det är kofficient på blev orena. Av EB hade jag 7 på sitsen, och det är ju fantastiskt (fick 277 p av henne och det var nästhögsta delpoängen när 18 hade ridit) och av RO fick jag 7 på lösgjordheten!
7 på övergångarna, och en sluta. 7 på samlade skritten och på ena galoppökningen och ökade traven, i andra programmet hade vi 4 på ökade traven.....
Vad kan jag säga mera än att jag älskar min häst
Han försöker verkligen, är så sammarbetsvillig.