Alla Russllar!!

Minerva

Trådstartare
Nu bara MÅSTE jag få se bilder på russllar!!!
Helst jrtc :p men skk russllar går oxå bra ^^
Ska antagligen skaffa en valp i november :D

Så fram med era bilder!! :D

Sv: Alla Russllar!!

Här är våran Bella, stans grymmaste jaktrussel -kan man tro det?
bellatroja.jpg

Men om du nu ska sälja din blandras för att du vill ha en renrasighund.
varför inte skaffa en skk regdd JRT.
Annars kommer ju din JRT räknas som blandras i alla andra sammanhang.
Det är ju bara på den egna klubbens utställningar du kan ställa.
Försäkringsbolagen klassar även jrtc Hundarna som blandras.

Kanske värt att tänka på.

Om du vill ha en högställd tycker jag att du ska satsa på en Parson.
Du får många fler utställningar som du kan vara med på.

Räknas som blandras... vad hunden "räknas som" inom SKK - bara EN av de organisationer för stambokföring och registrering av hund som finns i Sverige, är väl helt ointressant om det är en JRTC-terrier man vill ha.

Om man tycker att antalet tillgängliga utställningar är det viktigaste, att det inte räcker med de ca 10 stycken som anordnas inom organisationen JRTC, då bör man nog överväga sitt rasval, ja, inte minst för det faktum att JRTC:s inriktning är att bevara rasens ursprung, dvs. att de ska fortsätta vara funktionella och sunda grythundar, inte framförallt showhundar vilket tyvärr är en utveckling man ser en hel del av inom SKK:s russellvarianter.

Mina hundar är försäkrade som jack russell terriers, givetvis, inte blandraser. :crazy: Agria är det enda bolaget jag vet om som gör den skillnaden. De enda tävlingsbegränsningar som finns för en JRTC-hund är att man inte får tävla bruks och är lågprioriterad för att få göra MH och givetvis att man endast får ställa ut på JRTC:s och SHK:s utställningar.

Till Minerva; i november säger du, är det möjligen ett barnbarn till världens bästa hund du funderar på? :)

viltspar1.jpg

cassio23juni1liten.jpg

cassiofebsitt.jpg

page1_1.jpg

Poohs Puck
page1_5.jpg

Poohs Courtney Love med lillebror Poohs Dogge Dogelito (bägge barn till Puck).

Imorgon ska jag fara och välja ut en jrt valp tillsammans med min sambo!:love::bump: Har tyvärr inga bilder förutom dom som finns på valparnas hemsida så ids inte lägga ut men om 1 månad kan du räkna med en bildbomb!:D

Du har så rätt :D
o finare farfar kommer valpen inte att ha!! :D

smillan: Jag behöver inte säga så mkt egentligen för Jaahl har redan sagt det som ska sägas..
Det som jag är mest intresserad av är min russell ska bli en bra grythund, kunna eftersök o sånt...
Utställning kan jag ändå gå på för det finns tillräckligt med bra utställningar för dessa hundar.
Visst skulle jag kunna skaffa en parson om jag ville, men jag tycker personligen att russllar från JRTC är finare, och de är mer som de engelska russllarna va från början..

Alla andra bilder :jätte fina russllar :)

Och Jånna: GRATTIS :D Ser fram emot bildbombningen :D

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 893
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 119
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka