Alla parasitkunnniga

fred

Trådstartare
Har fått höra från en bonde att på bete som ligger ut med havet där havsvatten sköljs upp på ängarna ska det finnas någon typ av parasit /snäcka som endast lever där o inte försvinner vid avmaskning, har aldrig hört talas om detta eller kunnat hitta något skrivet om det. Har från annan person med strandängar fått höra att just pga att havsvatten sköljer upp på ängarna vinter tid är det mkt liten förekomst av parasiter. Någon som vet ?

Sv: Alla parasitkunnniga

Tror bonde nr 1 kan avse leverflundror som har vattenlevande snäckor som mellanvärd. Är ett problem ffa för får ibland för nöt men inte för häst även om hästar kan bära på flundran. HH

Sv: Alla parasitkunnniga

Tack för svaret , det är säkert det han menar ,han har haft kor innan.
Hur länge kan hästen vara smittspridare o är det vanligt förekommande? Vad kan man göra för att inte få smittan med sig till andra hagar i såfall?

Liknande trådar

Relationer Hur allvarligt tar ni på saker som någon annan säger till er i affekt? Hur mycket påverkar situationen runt om? Om det sägs eller...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 019
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 197
Senast: lundsbo
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar