ALLA på hund är utmanade!

Sv: ALLA på hund är utmanade!

Här kommer Råda i en varmkorvboogie!

korv_apport.jpg

*kl*
Okej jag gav det bara en minut per hund innan korven tog slut...Resultat? Utan förpackning är korv mat som skall ätas. Med plasten runt är det en apport.

calle.jpg

Calle

strauss-1.jpg

Strauss väntar tålmodigt

strauss1-1.jpg

Strauss apport

..Skall jobba vidare på det här, det var spännande.

Här har vi matvraket nr1:angel: Men det gick på första försöket! Maatte blev riktigt stolt!:banana:
P1010056.jpg

*KL*

Underbara bilder! :D Man ser hur nöjda hundarna är med att behöva hålla i korven utan att få äta den! :rofl:

Jag måste försöka lära min valp det där också. Haha! Man kanske kan öva med frysta korvar, så han omöjligt kan svälja dom hela? :p

Här kommer mitt och Hampus bidrag:

22053360.jpg

Tss... den där apporterar ju inte, han har snott korven och är på väg till sin korg för att sluka den...! stannar bara upp för att kolla varför du inte jagar efter utan står och blänger rakt in i en svart liten låda som blixtrar :D :rofl:

Okej, min hund kan inte apport :o Så vi körde på att hon bara skulle hålla i korven, här är en liten bildserie på hur det gick:

"KORV!"
Prickikorv1.jpg

Börjar diskret knapra på den
Prickikorv2.jpg

Förstår inte riktigt meningen med att hålla en korv i munnen?!
Prickikorv3.jpg

Jag säger varsågod
Prickikorv4.jpg

Nikki smyger iväg och käkar upp den hel, typ första gången på 3 år
Prickikorv5.jpg

Kommer tillbaka för påfyllning, men märker att den är slut därav den vissnande svansen och ledsna ögonen :p
Prickikorv6.jpg

Som sann hundvän har jag nu anmält tråden till hundens och korvens vänner.

Dock oklart om det är korvarna eelr hundarna som är mest "misshandlade" i detta fall.:rofl:

Duktiga ni är allihop!

haha, vilken blick när han fick den igen och sprang iväg.
"nu sticker jag innan du hinner ta den igen" :love:

hehe ja han är van att han bara får äta kex, tuggpinnar osv. i buren så naturligt att han ville dit :)

Men vad lycklig han blev när han äntligen fick äta korven :rofl::banana:

Vårat första försök med korvapportering, behöver finslipas något till snart 7månaders borzoi

DSC_1884.jpg
[/IMG]
Kastat iväg korven

DSC_1886.jpg
[/IMG]
Upphittad!

DSC_1887.jpg
[/IMG]
ohh Apport var det!!!

DSC_1888.jpg
[/IMG]
Mäh vänta nu!? Den smakar ju rätt bra, varför ska jag ge dig den?

fortsättning på nästa sida!!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 961
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
790
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 913
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka