Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I Finland heter dagen vändagen och det tycker jag är mycket bättre.
Om jag har en partner så tycker jag det är ok med Alla hjärtans dag, men som singel så avskyr jag allt dravel kring dagen. Ambivalent, ja![]()
Alltså. Nu hör detta inte till tråden, men jag måste fråga.Mamma brukade alltid göra hemgjorda våfflor på alla hjärtans dag, dvs hon gjorde smeten själv från grunden och sen stekte i våffeljärn.
Det går att köpa "färdig" smet, som är som ett pulver du blandar med t ex. vatten. Personligen tycker jag de blir godast om man gör smeten själv från grunden så att säga.Kan man göra våfflor på annat sätt än att göra smeten själv? Kan man köpa färdiga våfflor på ICA eller något? Har jag missat något?
Det finns pulver som man vispar ihop till smet...Alltså. Nu hör detta inte till tråden, men jag måste fråga.
Kan man göra våfflor på annat sätt än att göra smeten själv? Kan man köpa färdiga våfflor på ICA eller något? Har jag missat något?
Till trådämnet:
Jag både gillar och ogillar alla hjärtans dag. En dag att fira kärleken kan väl aldrig vara fel? Med partner, familj eller vän.
Ja, man borde visa uppskattning alla dagar - absolut! - men en dag som bryter av lite mot det normala känns trevligt.
Ja, det finns de som är ensamma - men att inte tycka om dagen för det känns som konstigt för mig. Jag menar, bara för att jag inte har en partner just nu, skulle andra då inte få fira att de har någon nära?
Men nej, jag avskyr det kommersiella jippot det blivit. Jag vill absolut inte ha röda rosor som kostar 2-3 gånger så mycket som mot vad de kostar en vecka senare.
Köp hem mitt favoritchoklad, ge mig massage, laga en fin middag, tänd lite ljus eller något annat smått. Kärlek måste inte kostar flera 100 eller flera 1000 kr en speciell dag om året. Utan gör något som visar att du tänkt och funderat över vad jag tycker om![]()
Alltså. Nu hör detta inte till tråden, men jag måste fråga.
Kan man göra våfflor på annat sätt än att göra smeten själv? Kan man köpa färdiga våfflor på ICA eller något? Har jag missat något?![]()
Reagerade också på det
...men det är väl så vanligt med färdiga "tillsätt bara vatten"-blandningar tänkte jag.