Alla hjärtans dag

R

Raderad medlem 6459

Nu med såhär två veckor kvar till alla hjärtans dag tänkte jag kolla om ni här inne känner er inspirerade och peppade eller om ni bojkottar pga kommersiellt trams etc etc.

Firar ni vanligtvis alla hjärtans dag?
Ska ni fira i år? I såna fall - hur?

Jag är inte så stor på sånt men i år passar det perfekt. Jag och sambon har varit i från varandra i tre veckor och äntligen är vi tillsammans igen. Jag har precis flyttat hit till honom men eftersom han har tentaperiod nu i två veckor (sista tentan på alla hjärtans) så kan vi liksom inte fira eller ens knappt umgås ordentligt. Därför vill jag överraska honom med något litet och fint och omtänksamt - för att fira att tentorna är klara, att vi är tillsammans och att allt är så fint.

Tips? Det ska inte vara dyrt, inte vara en present och får gärna ha lite tanke bakom det. Jag har funderat på att göra en pannkakstårta (intern grej, han tycker att de är galna men underbart goda) men det känns sååå trist att behöva steka pannkakor :o. Finns det nåt enkelt och fint man kan baka? Inomhuspicknick? Vad bör man ha med då?

Känner mig helt lost och behöver lite inspiration!

Sv: Alla hjärtans dag

Firar ni vanligtvis alla hjärtans dag?
Ska ni fira i år? I såna fall - hur?

På fråga A svarar jag "Nej". På fråga B svarar jag "Nej". På fråga C svarar jag "Se svaret på fråga B".

Jag har tyvärr inga bra tips heller. Min "romantiska sida" är tämligen outvecklad.

Haha! Du är som min syster, romantisk som en sten ;) :D

Jo, men känsloregistret är väl kanske inte så utvecklat ;) :D

Haha nää! Det tar sån tid, man måste steka så många, hälften blir dåliga, jag orkar inte stå där, jag glömmer bort att jag lagar mat etc etc etc.

Min syrra lagar pannkakor som typ 'mat som går snabbt' till ungarna. Jag ser det mer som ett dagsprojekt liksom, sådär att jag inte planerar in något annat :D

Plus att jag måste vispa grädde också. Hur jobbigt är inte det? Alltså pannkakstårta är verkligen ett projekt.

:D
Vad tänker du att man skulle kunna baka som är enklare än att steka pannkakor och vispa grädde?

Men ååååh Niyama, vad du är svår! Svara bara "jag vet en jättebra tårta som ser superavancerad ut men som du bara behöver lägga två minuter på", okej? :p :D

Ah. Jag kanske skulle köpa en tårta? Eller nåt? Åh, känner att jag ger upp detta innan jag ens börjat.

Åh, jag hade planer på att starta en liknande tråd!

Jag har också funderat på att göra en tårta (helst med ninja turtles, men hur sjutton löser man det?)! Sen har jag tänkt på att lägga hjärtformade post-it's med små kärleksförklaringar i hans fickor (osäker på när jag blev en sådan känslosam tönt).

Det är ungefär så långt som jag har kommit :D

Åh men idé kommer här.

Eftersom han har haft superfullt upp de senaste veckorna med sina studier så har han inte gjort nåt kul alls. Jag skulle kunna ladda upp med något gott att äta (finns många restauranger i närheten, kan välja en och köra take away), nån fin dessert och så kan jag ladda hem nån film som jag vet att han vill se. Och åh, gå förbi den svenska godisaffären och plocka upp lite fint svenskt lösgodis?

Alternativt om han inte är så trött som jag tror att han kommer vara så kan jag ju reka en bra restaurang och så pricka in en bra film på bion. Det kan ju vara lite trevligt i all sin enkelhet kanske?

Hade gärna skitit i tårtan och köpt de där förbannande underkläderna från Chantelle. Men Gud (eller vem det nu är som styr Nelly/posten) verkar ju inte vilja att jag ska vara en hot chica, så tårta känns som ett säkrare alternativ.

Åh, jag hade planer på att starta en liknande tråd!

Jag har också funderat på att göra en tårta (helst med ninja turtles, men hur sjutton löser man det?)! Sen har jag tänkt på att lägga hjärtformade post-it's med små kärleksförklaringar i hans fickor (osäker på när jag blev en sådan känslosam tönt).

Det är ungefär så långt som jag har kommit :D
Åh men det var ju underbart känslosamt töntigt och fint! :) Jag läste i nån annan tråd om hur nån gjort ett stort hjärta (?) på väggen med post-its som handlade om kärlek. Alltså både jag och sambon hade dött och fått kaninkokarvibbar av det så riktigt så långt vill jag inte gå, men din variant lät fin och mysig och lite lagom sådär.

Lycka till med tårtan! Som du ser i den här tråden är det mig du ska be om hjälp om du får problem.

Jag tror på att köpa en tårta.

Eller kanske öva lite på att steka pannkakor :angel:
Eller så kommer du hit och steker dem åt mig?

Hade gärna skitit i tårtan och köpt de där förbannande underkläderna från Chantelle. Men Gud (eller vem det nu är som styr Nelly/posten) verkar ju inte vilja att jag ska vara en hot chica, så tårta känns som ett säkrare alternativ.
Du, den brevbäraren springer garanterat runt nu och är en riktigt hot chica - sanna mina ord!

Annars är ju underkläder en bra grej. Jag känner dock för något ät/mys(och neeeej, inte som i äckelsextöntord utan som i mys)-betonat snarare än sexy sexy liksom.

Jag skulle kunna ladda upp med något gott att äta (finns många restauranger i närheten, kan välja en och köra take away), nån fin dessert och så kan jag ladda hem nån film som jag vet att han vill se. Och åh, gå förbi den svenska godisaffären och plocka upp lite fint svenskt lösgodis?

Det tycker jag låter som en jättebra idé! Kanske tillsammans med en tjusig dryck (eller bara era favoriter)? Och kanske lite tända ljus och blommor eller whatever floats your boat.

Jag ska besiktiga bilen :p
Haha! Underbart romantiskt! Jag kanske borde besiktiga hans bil? Om det är romantiskt och fint att skrapa rutorna åt sin partner, vad är då inte att besiktiga hans jäkla bil? :D

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 471
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka