Alla dessa prylar...

Jag skulle ÄLSKA om någon kom hit och rensade bort allt onödigt jag inte ens vet om att jag har. Och sambons.

Jag har någon vag vision om att låta släkten stå för sakerna men jag känner min sambo och vet att vi kommer drunkna i ännu mer saker :crazy:

Hm, vi har kanske olika mycket grejer du och jag? Jag har inga grejer jag inte vet att jag har och som inte används mer än minnessaker. Jag vet exakt var varje pryl finns. Vårt förråd (vi var sex personer när vi flyttade hit och allt i förrådet finns kvar) består av fyra hyllor, 40 cmx3 meter. Det finns även plats för en rad lådor på golvet. Det är vad vi har och även där vet jag var varje sak finns. Bara rena minnessaker sparas. I sadelkammaren har jag det systemet att ska något köpas så ska något säljas om föregångaren inte är utsliten och kastad. Det som inte används där är rena minnessaker det också. Vi är nog helt enkelt inte särskilt materiella av oss utan har det vi använder och gör ett röj då och då. För mig tar det energi att ha en massa prylar som översvämmar hemmet, jag behöver helt enkelt rena ytor. Sambon är som tur är likadan.

Hm, vi har kanske olika mycket grejer du och jag? Jag har inga grejer jag inte vet att jag har och som inte används mer än minnessaker. Jag vet exakt var varje pryl finns. Vårt förråd (vi var sex personer när vi flyttade hit och allt i förrådet finns kvar) består av fyra hyllor, 40 cmx3 meter. Det finns även plats för en rad lådor på golvet. Det är vad vi har och även där vet jag var varje sak finns. Bara rena minnessaker sparas. I sadelkammaren har jag det systemet att ska något köpas så ska något säljas om föregångaren inte är utsliten och kastad. Det som inte används där är rena minnessaker det också. Vi är nog helt enkelt inte särskilt materiella av oss utan har det vi använder och gör ett röj då och då. För mig tar det energi att ha en massa prylar som översvämmar hemmet, jag behöver helt enkelt rena ytor. Sambon är som tur är likadan.

Antagligen :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 778
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 405
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 186
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 489
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama