Alla dessa mygg...

S

saxen

Jag har gett upp...Mina hästar håller på att bli tokiga... Så efter att ha gått ute dygnet runt sen i början av aprill så har jag börjat stalla dem på nätterna igen....
Har provat allt från hemgjorda medel till köpta mirakelkurer..
Inget hjälper...

Nu får det gärna bli höst och kallt för min del... En eller två frostnätter borde knäcka den värsta mängden .....

Jag använder endast *kallpressad olivolja* alltså den gröna virgin oilen :)!!
Häller det i handen och torkar händerna på hästens örön,bringa och under magen.Mina hästar har åtminstone klarat sej fint och inte alls uppätna.Det kanske inte alltid se så trevligt ut men......dessutom stannar det säkert på fastän det skulle regna :)!!

Jag brukar andvända äppelsidervinäger det brukar gelpa för mig :)
........
Habby

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 671
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 688
Senast: Stereo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 980
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp