All rasism på buke nuförtiden?!

Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Varför gjordes sjukförsäkringssystemet om 2010?

Jag förstår inte riktigt tonläget i frågan. Har du lust att utveckla?

Tonläget åt det negativa hållet, att det _inte_ var bra att det gjordes om.

Eller

Tonläget åt det positiva hållet, att det var bra att det gjordes om.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Gällande din, I_Us mfl idé om att man ska ta in ännu fler "som kan bidra" ser jag det snarare som att det blir fler munnar att mätta vilket resulterar i att man binder ris vid ryggen.
De kan inte bidra, inte pga rasism och vägran att släppa in dem på arbetsmarknaden, de kan inte bidra för det finns inte jobb - om det funnits jobb

Det är här som du gör den största tanke-missen.
Att antal arbeten skulle vara konstant.

Det är inte så.
Nya invånare ger nya behov som ger nya affärsmöjligheter som ger nya ....
Ja här så borde du fatta.
Men med din begränsade matematiska förmåga så gör du nog inte det.

Men med flera människor så ökar i alla fall marknaden också.
Allt skalas bara upp och blir större.
Om vi åter jämför med ett företag så blir det stordriftsfördelar av det med bättre lönsamhet som följd.

Och f.ö. så anser jag fortfarande att du är helt inkapabel vad gäller att räkna.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Att använda andra mera rumsrena argument, som t.ex. ekonomiska, är ett välkänt drag hos rasister.
Det ser liksom bättre ut.

Argument som att vi skall ta hand våra egna först innan vi kan hjälpa andra tolkar jag som:
"Jag vill inte ta ett skitjobb så jag vill ha bidrag, och pengarna som går till invandrare skall därför gå till mig i stället."


Som i invandrare och bussförare tråden.

Är du arbetslös idag?
I dagsläget är det en väldigt tuff arbetsmarknad du kan inte ens räkna med att få ett skitjobb då man är så många ute på marknaden och konkurrerar om samma jobb!

Jag anser att vi ska ta hand om våra egna först och främst så då anser du att jag är rasist som inte vill ta ett skitjobb?
Jag skulle mer än gärna ta ett skitjobb och slippa gå på bidrag.

Jag anser man ska ta hand om våra egna för idag har vi knappt en framtid att erbjuda våra medborgare hur kan vi då gå och lova andra medborgare en bra framtid när vi inte ens vet hur den ser ut?

Är så trött som ska tolka meningar på sitt eget vis så dom kan vrida det till att personerna som har en annan åsikt är rasist! :grin:
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Vem är du som anser dig har rätt att klanka ner på folk bara för dom har en åsikt som är olik din egen?
Jag har sett dig vara så otrevligt så fruktansvärt många gånger här på buke mot såna som inte delar din åsikt.

Men sen är du så bra för du inte är rasistisk?
Hur begränsad är du egentligen?

Åsikter har alla rätt att ha!
Vissa åsikter går inte att säga rätt eller fel om, vissa får man helt enkelt tänka "jaha du tänker såg?".
Vem är det egentligen som vill forma alla ur en mall?
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Vem är du som anser dig har rätt att klanka ner på folk bara för dom har en åsikt som är olik din egen?

En som kan räkna.

Svårigheten att få ett arbete kommer INTE av invandringen.
Det är andra faktorer som åstadkommer det.

Ekonomin i Grekland och Italien påverkar dig mycket mera vad gäller arbetstillfällen än vad invandringen gör.

Okunnighet och oförmåga att räkna är det värsta som jag vet.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Invandringen påverkar inte arbetsbristen nämnvärt kan jag hålla med om!

Dock så är det som sagt fler munnar att mätta som nån skrev iom arbetsbristen.
Vi är flertalet ungdomar som är ont om jobb, även äldre sen ska invandrare och också få jobb på vår marknad.
På detta höjer vi dessutom pensionsåldern och flertalet fabriker flyttar utomlands.

Jag tycker som sagt inte det är rätt att lova andra en framtid här när vi inte kan garantera vår framtid här!
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Du vill att andra först skall ta hand om dig.
För att du inte lyckas själv.
Är du frisk?
Då så kan du lösa detta på egen hand.

Du kan ju prova att utbilda dig.
Det brukar fungera.

Är du arbetslös idag?
Nej jag har minst 4 olika yrken så jag brukar alltid hitta något sätt att försörja mig på.
Bl.a. så kan jag köra buss.
Ett så kallat invandraryrke där jag alltid får jobb.

Jag skulle mer än gärna ta ett skitjobb och slippa gå på bidrag.

Det tror jag inte på.
Eftersom att det behövs över 100 busschaufförer som inte finns.
Det är bara att utbilda sig och börja att jobba.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

.... och flertalet fabriker flyttar utomlands.
Det är däremot ett verkligt problem.
Som löses med ett bättre klimat för företag och företagare.
Ett verkligt hot mot arbetstillfällena är alla papper som företagare måste hantera.
Den Svenska byråkratin avlivar effektivt företagande.

Jag tycker som sagt inte det är rätt att lova andra en framtid här när vi inte kan garantera vår framtid här!
Det är meningen att de skall skapa sin egen framtid och även hjälpa oss med vår.
Om man tar till vara kunskapen, kreativiteten och arbetsviljan så kommer det att bli så.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Är du arbetslös idag?
I dagsläget är det en väldigt tuff arbetsmarknad du kan inte ens räkna med att få ett skitjobb då man är så många ute på marknaden och konkurrerar om samma jobb!

Jag anser att vi ska ta hand om våra egna först och främst så då anser du att jag är rasist som inte vill ta ett skitjobb?
Jag skulle mer än gärna ta ett skitjobb och slippa gå på bidrag.

Jag anser man ska ta hand om våra egna för idag har vi knappt en framtid att erbjuda våra medborgare hur kan vi då gå och lova andra medborgare en bra framtid när vi inte ens vet hur den ser ut?

Är så trött som ska tolka meningar på sitt eget vis så dom kan vrida det till att personerna som har en annan åsikt är rasist! :grin:

naturligtvis ska vi ta hand om våra egna. men arbetsmarknaden i sverige är inte längre den skyddade verkstaden den var för 30 år sedan. vi konkurerar men världen, inhemska och importvaror, inhemsk arbetskraft och importerad sådan, allt och alla ska vara bäst för lägst pris. du kan väl inte begära att ett företag ska tvingas köpa svenska datorer när det finns betydligt bättre o billigare importerade? samma sak med arbetskraften.

vill du ha jobb, gör dig mer konkurenskraftig, vidareutbilda dig, sök jobb där verkliga behov finns.
vad som inte hjälper är att sitta och tycka synd om sig själv och skylla andra för en egna problem.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

skitjobben tar alla fas3 jobbare hand om eller papperslösa hand om


vilket strider mot lagstiftningen.
enligt de senaste siffrona så kostar en mantimme mest i sverige, mest av alla euländer.

jag tror det är en bit över i snitt 400:- per timme inkl alla avgifter o skatter.

ska jag ha ex en skorsten murat så kostar den med svensk arbetskraft 10 000 vitt och med importerad vit arbetskraft 7000:- samma jobb, samma kvalitet.

ett för mig enkelt val.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Om man inte vill förstå ens de enklaste ekonomiska samband så BLIR det svårt att föra en debatt. Om man bara VILL komma fram till att allt i samhället är migrationens fel, kan man givetvis slira fram sådana slutsatser.

Och jag sågar inte dessa ekonomers argument med mina inlägg. Just nu sågar jag bara dina argument - som ligger på hushållsekonominivå.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Om man inte vill förstå ens de enklaste ekonomiska samband så BLIR det svårt att föra en debatt. Om man bara VILL komma fram till att allt i samhället är migrationens fel, kan man givetvis slira fram sådana slutsatser.

Och jag sågar inte dessa ekonomers argument med mina inlägg. Just nu sågar jag bara dina argument - som ligger på hushållsekonominivå.

Du har absolut rätt i att fler invånare ger en högre bnp. För socialbidrag, bostadsbidrag, nystartsbidrag allt detta höjer BNP.

Typ exemplet på hur snett det kan slå är euavgiften som beräknas bla på bnp.

Så när västtyskarna överförde miljarder till det gamla östtyskland efter kommunisternas konkurs så höjde det deras BNP och det medförde i sin tur en högre avgift till EU.

Då är det intressantare att titta på nettonationalprodukten. den höjs inte och slår man ut den per kapita så sjunker den i o m en hög invandring av icke direkt produktiva människor.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Du har absolut rätt i att fler invånare ger en högre bnp. För socialbidrag, bostadsbidrag, nystartsbidrag allt detta höjer BNP.

Typ exemplet på hur snett det kan slå är euavgiften som beräknas bla på bnp.

Så när västtyskarna överförde miljarder till det gamla östtyskland efter kommunisternas konkurs så höjde det deras BNP och det medförde i sin tur en högre avgift till EU.

Då är det intressantare att titta på nettonationalprodukten. den höjs inte och slår man ut den per kapita så sjunker den i o m en hög invandring av icke direkt produktiva människor.


Fel.
Med en dåres envishet har du hittills motsatt dig alla
påståenden som syftar på att Migrationen kostar
mer än den smakar. Att det rakt av är en förlustaffär.
Du har sågat framstående ekonomer utan att kunna
plocka ned deras argument mer än att möjligen droppa
mindre imponerande länkar där mindre neutrala
profiler hävdar det du vill dvs att invandringen snarare
har positiv påverkan på ekonomin, inte negativ.

Jag bryr mig inte det minsta om dina åsikter herr
Sjoberga och kan inte förstå varför du ödslar din tid
på att - vad? Påverka mig? Utbilda mig? Förolämpa mig?
Göra mig upprörd?
Du lyckas inte särskilt bra och när det gäller utbildning
och fakta i denna fråga går jag till källor där ekonomi
tillhör deras profession på högsta nivå.

Lägg ner nu, jag orkar inte bemöta dig mer, du tråkar
ut mig med total meningslöshet.


Slänger in en till IU också:
Du är inte den enda som saknar åsikter och det torde
du förstå att jag är ungefär lika imponerad av dig
som du är av mig även om verkar ha större behov
av att uttrycka det.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Fast migrations och flyktingpolitik har ju ett så mycket större syfte en den ekonomiska aspekten
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Fast migrations och flyktingpolitik har ju ett så mycket större syfte en den ekonomiska aspekten

Javisst men att blanda ihop humana skäl med var som är rätt och fel
ur ekonomiskt perspektiv är dels fel och dels förödande.

Bättre att säga som det är, det kostar skjortan MEN...
 
Senast ändrad:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nej vad som är förödande är att blanda ihop ekonomiska skäl med vad som är rätt och fel ur ett humant perspektiv.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Javisst men att blanda ihop humana skäl med var som är rätt och fel
ur ekonomiskt perspektiv är dels fel och dels förödande.

Bättre att säga som det är, det kostar skjortan MEN...

Förödande är väl att ta i....
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Att sätta det ekonomiska systemet som centrum för sin etik - det är naivt.

Ser du inte konsekvenserna av din "ekonomiska etik"? Sveriges statskassa blir viktigare än människor. Där vi andra ser sociala strukturer ser du bara pengar. Det blir en förenklad bild av samhället.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp