Sv: All mask. (Sammanslagen alla masktrådar.)
Sitter redan nu och spånar på hur jag ska göra till sommaren...
Pållan 4 år, visade sig ju ha 1800 EPG i höstas som vi hann av maska med biomectin en gång mot.
Min häst står inackorderad hos en annan häst som bor i åretrunthage på 2 hektar och har gjort i 20 år. (det är där hon blivit smittad troligtvis), ingen urmockning har skett och det har även gått andra inackorderingar där före mig, och nej ägaren har inte heller tagit träckprov el avmaskat regelbundet...
Så nu till problematiken... kan ju inte styra och ställa när stallet inte är mitt. Hur gör jag till sommaren? Som det ser ut har jag två alternativ.
1.Har fått tag på ett orört bete till sommaren som stått i flera år, vilket är jättebra, men saknar då sällskap till pållan. (får inte låna med mig ägarens häst, som helst vill ha sin kvar i maskträsket
). (ska naturligtvis sätta ut annons och leta som en galning förhoppningsvis hittar vid någon).
Men om det inte löser sig....
2. Och om jag måste stå kvar där i maskträsket i sommar, vad gör jag då? Kan jag sanera en liten yta åt pållan och ställa henne på hö över sommaren? Och går det att sanera och hur? Bränna marken på våren? Mocka ur och mocka hela sommaren, räcker det?