All inclusive

Hemma är det enkelt, jag ställer ju inte pasta och chicken nuggets på bordet varje dag, och försöker sen få barnen att inte äta det.

Visst, några gånger när de var små hade vi väl diskussioner om att de ville äta sånt som inte fanns, men det blir ju uppenbart ganska snabbt även för barnen att man inte kan äta mat som inte existerar till middag. Är middagen t ex ris och kyckling kan man inte äta pasta, för det finns ingen.

Får dina barn så bra mat på förskolan/skolan att en veckas semester skulle vara kaos?

Får dina barn så bra mat på förskolan/skolan att en veckas semester skulle vara kaos?
Kaos skulle det väl inte vara, bara en kostomläggning? Såklart att de får varierad mat på förskolan, inte bara pasta och chicken nuggets - finns det någon förskola som bara serverar snabbmat?

På semestern tänker jag mig att man om något vill äta bättre än till vardags, eftersom man har mer tid, inte sämre.

Jag har aldrig varit på AI men aldrig hört att det endast skulle vara snabbmat? Vad är skillnaden på kyckling där och på förskolan? Eller pannkakor där eller på förskolan?

Jag äter gärna skaldjur och dricker champagne men jag tror inte min 2åring instämmer. Han vill nog gärna käka den maten han gillar även hemma.

Jag har aldrig varit på AI men aldrig hört att det endast skulle vara snabbmat? Vad är skillnaden på kyckling där och på förskolan? Eller pannkakor där eller på förskolan?

Jag äter gärna skaldjur och dricker champagne men jag tror inte min 2åring instämmer. Han vill nog gärna käka den maten han gillar även hemma.
Precis. Eller skillnaden på kyckling i chicken Nuggets och i grillspetten på restaurangen på stranden.

Liknande trådar

Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Milosari
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?