På det hotellet vi bodde på så vågar jag påstå att det fanns mat "alla" barn äter. Såvida ens barn inte exceptionellt kräsen. De hade en egen buffé till barnen med bla spagetti, köttfärssås, chicken nuggets, pommes, fiskpinnar, pizzaslices osv. Sen fick barnen ta av den vanliga buffen också om de vuxna hade AI. Vi har varit på det hotellet två gånger och ingen av veckorna var det nåt barn som var rastlöst och störde på restaurangen och då är jag rätt känslig för barn som stör. Jag förstår själv inte hur det gick till men så var det faktiskt. Kanske hade barnen fullt upp hela dagen och var rätt nöjda med att sitta i skuggan ett tag och ta det lugnt. Jag har ingen aning faktiskt men lugnt och skönt var det trots att det bara var barnfamiljer. Personalen gjorde nog sitt också för de gav barnen uppmärksamhet när de gick förbi och plockade tallrikar. Underbar personal i restaurangen!
Att äta med små barn på AI restaurang går inte riktigt att jämföra med att gå på en vanlig a på carte. Väntetiden finns inte på en AI och där finns ju mycket att välja på på buffén så det finns nåt för alla.
Det är nog själva konceptet jag inte tycker verkar särskilt vilsamt då. Jag skulle inte själv vilja äta buffé i en matsal en vecka, och får erkänna att jag skulle få dåligt samvete om barnen åt rätterna du beskrev på barnbordet mer än en enstaka måltid. Och på semestern vill jag gärna slippa dåligt samvete. Så antingen skulle man försöka övertala dem att inte äta maten fast den fanns där och de visste att de kunde ta för sig, eller också skulle man få känna sig som en eländig förälder. Ingetdera låter som något jag skulle vilja ha på en semester.
Men jag är med på att andra upplever det annorlunda, annars skulle ju inte AI-koncepten vara så populära!