All inclusive

På det hotellet vi bodde på så vågar jag påstå att det fanns mat "alla" barn äter. Såvida ens barn inte exceptionellt kräsen. De hade en egen buffé till barnen med bla spagetti, köttfärssås, chicken nuggets, pommes, fiskpinnar, pizzaslices osv. Sen fick barnen ta av den vanliga buffen också om de vuxna hade AI. Vi har varit på det hotellet två gånger och ingen av veckorna var det nåt barn som var rastlöst och störde på restaurangen och då är jag rätt känslig för barn som stör. Jag förstår själv inte hur det gick till men så var det faktiskt. Kanske hade barnen fullt upp hela dagen och var rätt nöjda med att sitta i skuggan ett tag och ta det lugnt. Jag har ingen aning faktiskt men lugnt och skönt var det trots att det bara var barnfamiljer. Personalen gjorde nog sitt också för de gav barnen uppmärksamhet när de gick förbi och plockade tallrikar. Underbar personal i restaurangen!

Att äta med små barn på AI restaurang går inte riktigt att jämföra med att gå på en vanlig a på carte. Väntetiden finns inte på en AI och där finns ju mycket att välja på på buffén så det finns nåt för alla.

Det är nog själva konceptet jag inte tycker verkar särskilt vilsamt då. Jag skulle inte själv vilja äta buffé i en matsal en vecka, och får erkänna att jag skulle få dåligt samvete om barnen åt rätterna du beskrev på barnbordet mer än en enstaka måltid. Och på semestern vill jag gärna slippa dåligt samvete. Så antingen skulle man försöka övertala dem att inte äta maten fast den fanns där och de visste att de kunde ta för sig, eller också skulle man få känna sig som en eländig förälder. Ingetdera låter som något jag skulle vilja ha på en semester.

Men jag är med på att andra upplever det annorlunda, annars skulle ju inte AI-koncepten vara så populära!

Det är nog själva konceptet jag inte tycker verkar särskilt vilsamt då. Jag skulle inte själv vilja äta buffé i en matsal en vecka, och får erkänna att jag skulle få dåligt samvete om barnen åt rätterna du beskrev på barnbordet mer än en enstaka måltid. Och på semestern vill jag gärna slippa dåligt samvete. Så antingen skulle man försöka övertala dem att inte äta maten fast den fanns där och de visste att de kunde ta för sig, eller också skulle man få känna sig som en eländig förälder. Ingetdera låter som något jag skulle vilja ha på en semester.

Men jag är med på att andra upplever det annorlunda, annars skulle ju inte AI-koncepten vara så populära!

Vilka fördomar! Matsal?? Det var inte många som satt inne och åt :-) De allra flesta satt ute i skuggan av parasoll och palmer :-)

Kan också tillägga att min dotter, även om hon glatt åt spagetti, tog grönsaker och annat från den vanliga buffén (musslor var en stor favorit).

Vilka fördomar! Matsal?? Det var inte många som satt inne och åt :-) De allra flesta satt ute i skuggan av parasoll och palmer :-)

Kan också tillägga att min dotter, även om hon glatt åt spagetti, tog grönsaker och annat från den vanliga buffén (musslor var en stor favorit).

Den klassiska AI-diskussionen på buke är igång ;). Det är ofint serru. Å bara spaghetti m ketchup å billigt lådvin *handåpanna*.

//har bokat samma AI-hotell som ifjol, helt fantastisk mat å i övrigt mycket trevligt ställe på Cypern

Den klassiska AI-diskussionen på buke är igång ;). Det är ofint serru. Å bara spaghetti m ketchup å billigt lådvin *handåpanna*.

//har bokat samma AI-hotell som ifjol, helt fantastisk mat å i övrigt mycket trevligt ställe på Cypern

Kan också tillägga att jag åt den godaste bläckfisk jag någonsin ätit på just det AI hotellet på en buffé på kvällen! Små helgrillade bläckfiskar med vitlök. Så underbart goda!!

Jag och mamma funderar på att åka utomlands nästa år, båda två gillar att resa men denna gång blir cornelis, då nästan 1,5 år gammal, med på resan, vilket blir helt nytt för båda oss. Vi skulle vilja ha tips på bra, barnvänliga all inclusivehotell på mallorca. Men sitter ni på något bra tips som inte är på mallorca så släng in det tipset också :D Bra mat och bra barnpooler är högst på priolistan!

Sunwing Sandy Bay på Cypern är fantastiskt om man har små barn, ja, annars också!
Otroligt smidigt med allting, bara en sån sak som att den minsta barnpoolen har soltak.
Det går även att beställa rum som är ännu mer barnvänliga än de vanliga.

Edit, såg att ni redan bokat, men kanske ett tips för andra..

Men oj, din syn på föräldraskap skiljer sig mycket från min. Jag blir inte det minsta stressad av att mina barn äter skräpmat, framför allt inte om det rör sig om en begränsad period!

Mitt ena barn är väldigt petig och lever på pasta med smör när vi är bortresta på semester, oavsett hur fin restaurang det är. Till frukost äter hon enbart bullar eftersom de inte har pågens limpa utomlands som är det enda hon äter hemma (utan något på). Hon överlever det.

Men oj, din syn på föräldraskap skiljer sig mycket från min. Jag blir inte det minsta stressad av att mina barn äter skräpmat, framför allt inte om det rör sig om en begränsad period!

Mitt ena barn är väldigt petig och lever på pasta med smör när vi är bortresta på semester, oavsett hur fin restaurang det är. Till frukost äter hon enbart bullar eftersom de inte har pågens limpa utomlands som är det enda hon äter hemma (utan något på). Hon överlever det.
Tänker du inte att barnen behöver grundlägga sunda kostvanor?

@Mabuse vad är det du tänker kan hända om dina barn äter chicken Nuggets eller pasta med smörvarje dag i en vecka per år?
Ungefär samma sak som om jag skulle göra det själv: de skulle väl känna sig uppblåsta och må illa.

Man mår ju inte jättebra av att leva på skräp, liksom. Jag lever inte heller på McDonalds, även om jag har semester.

Ungefär samma sak som om jag skulle göra det själv: de skulle väl känna sig uppblåsta och må illa.

Man mår ju inte jättebra av att leva på skräp, liksom. Jag lever inte heller på McDonalds, även om jag har semester.
Då lär de sig väl att man mår illa om man bara äter pasta med smör i en vecka?

Jag har förövrigt aldrig sett en AI-buffe som bara innehåller chicken nuggets och pasta.. De få gångerna jag åkt på sån resa har det varit varierad och "normal" mat.

Inte jag heller, men nu var det ju varken dig eller mig vi diskuterade. Jag tror du överdriver måendet hos barnen. Jobbigt att få dåligt samvete för en sån sak!

Inte jag heller, men nu var det ju varken dig eller mig vi diskuterade. Jag tror du överdriver måendet hos barnen. Jobbigt att få dåligt samvete för en sån sak!
Inte särskilt jobbigt. Är man inte van att äta så, och sen gör det oavbrutet i en vecka, så mår man ju inget vidare.

Lika lite som jag vill må dåligt på semestern, så känns det ju trist om barnen gör det. Plus att det inte känns något vidare för mig att ge barnen sånt de mår dåligt av - vilket de torde göra om de lever på skräp en vecka. Varför ska ledigt = äta skräp?

Då lär de sig väl att man mår illa om man bara äter pasta med smör i en vecka?

Jag har förövrigt aldrig sett en AI-buffe som bara innehåller chicken nuggets och pasta.. De få gångerna jag åkt på sån resa har det varit varierad och "normal" mat.
Självklart innehåller bufféerna mer, men det är nog vad barnen skulle äta av det som fanns. Åtminstone periodvis så skulle de lätt ha levt på enbart pasta, utan smör, om de fick. Oavsett vad som övrigt står på bordet.

Självklart innehåller bufféerna mer, men det är nog vad barnen skulle äta av det som fanns. Åtminstone periodvis så skulle de lätt ha levt på enbart pasta, utan smör, om de fick. Oavsett vad som övrigt står på bordet.
Men om det är så att barnen bara vill äta pasta med eller utan smör på semestern så lär de väl också vilja göra det hemma, dvs en sådan diskussion får man hemma, på all inclusive eller i en hyrd lägenhet ändå.

Men om det är så att barnen bara vill äta pasta med eller utan smör på semestern så lär de väl också vilja göra det hemma, dvs en sådan diskussion får man hemma, på all inclusive eller i en hyrd lägenhet ändå.
Hemma är det enkelt, jag ställer ju inte pasta och chicken nuggets på bordet varje dag, och försöker sen få barnen att inte äta det.

Visst, några gånger när de var små hade vi väl diskussioner om att de ville äta sånt som inte fanns, men det blir ju uppenbart ganska snabbt även för barnen att man inte kan äta mat som inte existerar till middag. Är middagen t ex ris och kyckling kan man inte äta pasta, för det finns ingen.

@Mabuse vad är det du tänker kan hända om dina barn äter chicken Nuggets eller pasta med smörvarje dag i en vecka per år?
Jag skulle känna mig lite sunkig om det var mina barn. Mitt behov av lugn och ro skulle ju bli något barnen så att säga fick ta hand om, genom att jag gav dem den på kort sikt minst konfliktalstrande skräpmaten. Jag skulle inte heller vilja lära dem att semesterresor = plågad kyckling som är trist tillagad. Det känns ungefär jämförbart med att parkera dem framför ett rejält opedagogiskt datorspel hela veckan för att få vara ifred. Jag vill liksom lite mer än så när familjen äntligen är ledig.

Jag skulle känna mig lite sunkig om det var mina barn. Mitt behov av lugn och ro skulle ju bli något barnen så att säga fick ta hand om, genom att jag gav dem den på kort sikt minst konfliktalstrande skräpmaten. Jag skulle inte heller vilja lära dem att semesterresor = plågad kyckling som är trist tillagad. Det känns ungefär jämförbart med att parkera dem framför ett rejält opedagogiskt datorspel hela veckan för att få vara ifred. Jag vill liksom lite mer än så när familjen äntligen är ledig.

Oj, sådär orkar jag inte hålla på och analysera. När vi är på semester får de äta vad de vill typ så länge det kan karaktäriseras som mat. Varsågod att förfasas.

Oj, sådär orkar jag inte hålla på och analysera. När vi är på semester får de äta vad de vill typ så länge det kan karaktäriseras som mat. Varsågod att förfasas.
Haha, exakt samma här. Jag skulle en miljon gånger hellre bo på hotell med AI än i en hyrd airbnb-lgh med vår dotter ur avkopplingshänseende. Uppassning, någon som städar varje dag, ständig tillgång till massor av uppskuren, tvättad färsk frukt som vi slipper kånka hem och slippa känna att man ska vakta henne på det sätt som vi får göra när vi är i någons hem. Ett hotell är liksom mer byggt för att tåla en 1,5-årings bravader...

Jag skulle förfasa mig betydligt mer över att du trodde att jag förfasade mig över vad dina barn äter, än över vad dina barn äter, faktiskt.

Jag tycker det är rätt ohyfsat att påstå att jag förfasas. Jag skrev om hur jag vill att det är med mig och mina barn här i livet, inget annat.

Liknande trådar

Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Milosari
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?