Jag och mamma funderar på att åka utomlands nästa år, båda två gillar att resa men denna gång blir cornelis, då nästan 1,5 år gammal, med på resan, vilket blir helt nytt för båda oss. Vi skulle vilja ha tips på bra, barnvänliga all inclusivehotell på mallorca. Men sitter ni på något bra tips som inte är på mallorca så släng in det tipset också
Bra mat och bra barnpooler är högst på priolistan!
Åh då är Cala Bona som klippt och skuret för er! Ett paradis för barnfamiljer (och fullkomlig döden för den som vill ha party
). Vi bodde på Sunwing Cala Bona Beach som underlättade livet på alla vis när man hade en liten med sig (1-åring)! Jag kan verkligen varmt rekommendera det! Även en vän till mig åkte senare dit med sin 10-mån och supertrivdes!
Däremot så kan jag inte uttala mig om hur maten på all-incl var, för det valde vi inte. Men den gången som vi åt från a la c-menyn på hotellet så var det bra. Och utifrån vad jag hörde fr andra gäster så var maten bra.
Vi bodde i en av lägenheterna, dock inte en sådan som är inredd för småbarn. Men det funkade suveränt ändå. Det fanns en barnstol och det var allt vi behövde. Hotellet hade även paraplysulkys att låna ut men vi hade med oss en egen.
Från hotellet går det ett mkt långt promenadstråk, utan biltrafik överlag, som kantas av restauranger och butiker. Så det var väldigt lätt att förflytta sig och få se lite även om man hade en liten som bara ville gå och gå och gå själv.
Sen poolområdet var verkligen det bästa man kan tänka sig med bebis. Det fanns flertalet barnpooler varav en med stor segelduk över till skugga. I de andra fanns det vattenleksaker som blev väldigt populära. Även lekplatsen fick högsta betyg av vår lilla.
Jag hade oroat mig lite för att det skulle bli lite svårt att resa med bebis när man hamnade i en ny miljö och med nya rutiner. Men jag är fortf helt överväldigad över hur anpassat allt var för att göra det så enkelt som möjligt! Tillvaron, trots fartfylld unge, blev verkligen avkopplande.
Så även om resan skiljde sig totalt fr resor som vi tidigare gjort utan barn (då vi verkligen flytt sådana här ställen) så är det ett av mina bästa reseminnen just för att vi hade det så jäkla bra!