All inclusive

Fille

Trådstartare
Jag och mamma funderar på att åka utomlands nästa år, båda två gillar att resa men denna gång blir cornelis, då nästan 1,5 år gammal, med på resan, vilket blir helt nytt för båda oss. Vi skulle vilja ha tips på bra, barnvänliga all inclusivehotell på mallorca. Men sitter ni på något bra tips som inte är på mallorca så släng in det tipset också :D Bra mat och bra barnpooler är högst på priolistan!

Jag och mamma funderar på att åka utomlands nästa år, båda två gillar att resa men denna gång blir cornelis, då nästan 1,5 år gammal, med på resan, vilket blir helt nytt för båda oss. Vi skulle vilja ha tips på bra, barnvänliga all inclusivehotell på mallorca. Men sitter ni på något bra tips som inte är på mallorca så släng in det tipset också :D Bra mat och bra barnpooler är högst på priolistan!
Jag har ingen koll på Mallorca, men tänkte säga att ni behöver inte all inclusive för barnet skull, jag kan se en fördel av det är de är runt fem år, men innan dess så ja barnpooler men i övrigt funkar vilket hotell som helst. :D Om ni åker med något av de större resebolagen så brukar man kunna beställa spjälsäng, barnstol och annat till lägenheten.

Jag rekommenderar varmt Sunwing Family Resorts! Vi har varit på ett på Teneriffa men jag är övertygad om att de två som finns på Mallorca är bra också! Har hört mycket gott om dem från vänner och bekanta. På Teneriffa var maten mycket god på All Inclusive, personalen underbar och hela hotellet var anpassat för barnfamiljer! Lollo och Bernie är väldigt populära bland barnen och det finns roliga aktiviteter för barn, ett miniland med bl.a. ett rum med leksaker och pyssel. Det brukar alltid finns en pool för de minsta med solskydd.

Jag rekommenderar varmt Sunwing Family Resorts! Vi har varit på ett på Teneriffa men jag är övertygad om att de två som finns på Mallorca är bra också! Har hört mycket gott om dem från vänner och bekanta. På Teneriffa var maten mycket god på All Inclusive, personalen underbar och hela hotellet var anpassat för barnfamiljer! Lollo och Bernie är väldigt populära bland barnen och det finns roliga aktiviteter för barn, ett miniland med bl.a. ett rum med leksaker och pyssel. Det brukar alltid finns en pool för de minsta med solskydd.

Solskydd över poolen är ju jättebra!!

Jag har ingen koll på Mallorca, men tänkte säga att ni behöver inte all inclusive för barnet skull, jag kan se en fördel av det är de är runt fem år, men innan dess så ja barnpooler men i övrigt funkar vilket hotell som helst. :D Om ni åker med något av de större resebolagen så brukar man kunna beställa spjälsäng, barnstol och annat till lägenheten.

Det känns smidigt med all inclusive på nåt sätt :p men kanske ska satsa på bra barnpool som högsta prio! :)

Åh då är Cala Bona som klippt och skuret för er! Ett paradis för barnfamiljer (och fullkomlig döden för den som vill ha party :D). Vi bodde på Sunwing Cala Bona Beach som underlättade livet på alla vis när man hade en liten med sig (1-åring)! Jag kan verkligen varmt rekommendera det! Även en vän till mig åkte senare dit med sin 10-mån och supertrivdes!

Däremot så kan jag inte uttala mig om hur maten på all-incl var, för det valde vi inte. Men den gången som vi åt från a la c-menyn på hotellet så var det bra. Och utifrån vad jag hörde fr andra gäster så var maten bra.

Vi bodde i en av lägenheterna, dock inte en sådan som är inredd för småbarn. Men det funkade suveränt ändå. Det fanns en barnstol och det var allt vi behövde. Hotellet hade även paraplysulkys att låna ut men vi hade med oss en egen.

Från hotellet går det ett mkt långt promenadstråk, utan biltrafik överlag, som kantas av restauranger och butiker. Så det var väldigt lätt att förflytta sig och få se lite även om man hade en liten som bara ville gå och gå och gå själv.

Sen poolområdet var verkligen det bästa man kan tänka sig med bebis. Det fanns flertalet barnpooler varav en med stor segelduk över till skugga. I de andra fanns det vattenleksaker som blev väldigt populära. Även lekplatsen fick högsta betyg av vår lilla.

Jag hade oroat mig lite för att det skulle bli lite svårt att resa med bebis när man hamnade i en ny miljö och med nya rutiner. Men jag är fortf helt överväldigad över hur anpassat allt var för att göra det så enkelt som möjligt! Tillvaron, trots fartfylld unge, blev verkligen avkopplande.

Så även om resan skiljde sig totalt fr resor som vi tidigare gjort utan barn (då vi verkligen flytt sådana här ställen) så är det ett av mina bästa reseminnen just för att vi hade det så jäkla bra!

Viva Sunrise i Alcudia (Ving). Var där i oktober förra året och det kan jag verkligen rekommendera.

Kul att ni kommer med bra tips! Ska kolla upp dom ikväll på datorn (ja jag har smartphone men tycker man ser bilder finare på datorn)!

Det mest barnvänliga sättet jag vet att resa är AirBnB, med egen lägenhet är det enkelt att ha barn med, man kan fixa mat som de vill ha, har en kyl att ha yoghurt och liknande i, ett ordentligt badrum och ofta tvättmaskin, och plats för barnet att leka inne. Plus att man inte behöver släpa med sig ett trött barn ut på kvällen för att kunna äta middag. Så det är mitt bästa tips.

Det mest barnvänliga sättet jag vet att resa är AirBnB, med egen lägenhet är det enkelt att ha barn med, man kan fixa mat som de vill ha, har en kyl att ha yoghurt och liknande i, ett ordentligt badrum och ofta tvättmaskin, och plats för barnet att leka inne. Plus att man inte behöver släpa med sig ett trött barn ut på kvällen för att kunna äta middag. Så det är mitt bästa tips.

Jag hade tyckt att det sättet att resa med barn hade varit jobbigare än ett sånt All Inclusive hotells om vi bodde på. Där fanns verkligen allt man behövde. Det var aldrig jobbigt att gå till hotellets restaurang och äta. Jag hade tyckt att det var jobbigt att gå till en vanlig restaurang där man måste vänta på maten osv. Men det AI hotellet vi var på var fantastiskt! Perfekt för barnfamiljer! Men vi är ju alla olika och trivs med olika typer av resor. På min solsemester vill jag inte behöva laga mat. Yoghurt i kylen kunde man ha på hotellet också. En liten kyl fanns på rummet. Så inga problem med det.

Passa på att njut av ett hotell som inte bara är anpassat för barnfamiljer nu när han är så liten och satsa på barnhotell och all inclusive med allt vad det innebär om något år när han kan uppskatta barnaktiviteter och att få hämta glass och dricka själv.

Jag har tyvärr inga hotelltips, men tipsar gärna om att bo i Puerto de Soller om det inte måste vara AI.

Jag hade tyckt att det sättet att resa med barn hade varit jobbigare än ett sånt All Inclusive hotells om vi bodde på. Där fanns verkligen allt man behövde. Det var aldrig jobbigt att gå till hotellets restaurang och äta. Jag hade tyckt att det var jobbigt att gå till en vanlig restaurang där man måste vänta på maten osv. Men det AI hotellet vi var på var fantastiskt! Perfekt för barnfamiljer! Men vi är ju alla olika och trivs med olika typer av resor. På min solsemester vill jag inte behöva laga mat. Yoghurt i kylen kunde man ha på hotellet också. En liten kyl fanns på rummet. Så inga problem med det.
Jag håller med! Underbart att inte behöva laga, fixa och diska. Och kyl har vi också haft båda gångerna vi åkt. Det har fungerat bra med AI för oss, dock har vi inte varit på Mallorca.

Inte Mallis och inte AI men jag tipsar ändå ;)

Vi var till Kroatien i september 2015, när vår dotter precis skulle fylla 1. Vi var i en liten by som heter Tucepi och ligger på Makarska rivieran. Hotellet hette Tamaris och är ett lägenhetshotell. Jag kan verkligen verkligen rekommendera det! Otroligt bra service! De gjorde allt för att underlätta för oss med barn. De hade inte så mycket till pool men det var typ 30 meter till stranden så det gjorde ingenting. Ingen störande trafik, ingen störande nattklubb. Restaurang finns på hotellet. Toppbetyg på Tripadvisor. Enda nackdelen var nog att det var lite lång transfertid, vilket det ofta är till de kroatiska charterresmålen.

Inte Mallis och inte AI men jag tipsar ändå ;)

Vi var till Kroatien i september 2015, när vår dotter precis skulle fylla 1. Vi var i en liten by som heter Tucepi och ligger på Makarska rivieran. Hotellet hette Tamaris och är ett lägenhetshotell. Jag kan verkligen verkligen rekommendera det! Otroligt bra service! De gjorde allt för att underlätta för oss med barn. De hade inte så mycket till pool men det var typ 30 meter till stranden så det gjorde ingenting. Ingen störande trafik, ingen störande nattklubb. Restaurang finns på hotellet. Toppbetyg på Tripadvisor. Enda nackdelen var nog att det var lite lång transfertid, vilket det ofta är till de kroatiska charterresmålen.

Jag har blivit tipsad om tucepi för några år sedan av en snubbe som är från kroatien men bor i sverige, kanske ska kolla upp der igen :)

Avkopplingen tyckte jag var att jag kunde veta säkert att barnen skulle äta, och att man kunde äta middag i lugn och ro medan barnen lekte i lägenheten. Även på ett All Inclusive behöver väl restauranggästerna sitta stilla vid bordet och äta?

Frukost, lunch och middag på restaurang med barnen är inte riktigt min idé om avkoppling, men folk är ju som sagt olika.

Sierena Village, Votsalakia, Samos. Inte AI utan lägenheter. Det tyckte vi var perfekt tills barnet var typ 4 år och började uppskatta barnklubbar och andra organiserade aktiviteter.

Frukosten åt vi i frukostmatsalen men det går ju också att fixa i lägenheten om man tror det är lugnast. Lunch i lägenheten och därefter sovvila på rummet. Middag åt vi på resturang, men i Votsalakia hade typ alla resturanger någonslags lekplats och åker ni med en 1,5-åring kommer ni troligen få äta i skift och turas om att underhålla 1,5-åringen och då är en lekplats prefekt att undersöka tillsammans med mamma/mormor.

Sierena Village, Votsalakia, Samos. Inte AI utan lägenheter. Det tyckte vi var perfekt tills barnet var typ 4 år och började uppskatta barnklubbar och andra organiserade aktiviteter.

Frukosten åt vi i frukostmatsalen men det går ju också att fixa i lägenheten om man tror det är lugnast. Lunch i lägenheten och därefter sovvila på rummet. Middag åt vi på resturang, men i Votsalakia hade typ alla resturanger någonslags lekplats och åker ni med en 1,5-åring kommer ni troligen få äta i skift och turas om att underhålla 1,5-åringen och då är en lekplats prefekt att undersöka tillsammans med mamma/mormor.

Åh Votsalakia :love:
Vi har rest m dottern sen hon var 2, och aldrig kört AI.
Dock är det helt individuellt hur man vill resa.
Men Votsalakia är vårt, och dotterns, paradis :heart

Barnunderhållning som typ Lollo och Bernie är han ju för liten för att ha någon större glädje av. Däremot är ju solskyddad barnpool toppen- fast han lär ju springa lite varstans ändå! Förhoppningsvis har han inte börjat klättra ur matstolen så med lite tur kan ni äta i lugn och ro på bufférestaurangen ;-). Jag hade lätt valt Sunwing Alcudia Beach, ev med AI / eller utan (bara frukost) eftersom det finns så mga trevliga hak längs stranden ändå, och vill man går det ju fint att äta på hotellet när man vill ändå. Det hotellet är väldigt familjeanpassat och ligger precis vid Alcudias fina strandpromenad och sandstrand. Strandpromenaden är toppen att promenera med vagn oxå. De har även sk Happy Babylägenheter med inhägnad terass i markplan - perfekt om man har en pyttis med sig. Om ni väljer vanlig lägenhet- kolla noga så han inte kan klättra upp på räcke, mellanräcke eller möbler och falla ut!!! Sådana hotellolyckor har tyvärr hänt och det kan ju gå blixtsnabbt!
Ha en toppenresa !!

Avkopplingen tyckte jag var att jag kunde veta säkert att barnen skulle äta, och att man kunde äta middag i lugn och ro medan barnen lekte i lägenheten. Även på ett All Inclusive behöver väl restauranggästerna sitta stilla vid bordet och äta?

Frukost, lunch och middag på restaurang med barnen är inte riktigt min idé om avkoppling, men folk är ju som sagt olika.

På det hotellet vi bodde på så vågar jag påstå att det fanns mat "alla" barn äter. Såvida ens barn inte exceptionellt kräsen. De hade en egen buffé till barnen med bla spagetti, köttfärssås, chicken nuggets, pommes, fiskpinnar, pizzaslices osv. Sen fick barnen ta av den vanliga buffen också om de vuxna hade AI. Vi har varit på det hotellet två gånger och ingen av veckorna var det nåt barn som var rastlöst och störde på restaurangen och då är jag rätt känslig för barn som stör. Jag förstår själv inte hur det gick till men så var det faktiskt. Kanske hade barnen fullt upp hela dagen och var rätt nöjda med att sitta i skuggan ett tag och ta det lugnt. Jag har ingen aning faktiskt men lugnt och skönt var det trots att det bara var barnfamiljer. Personalen gjorde nog sitt också för de gav barnen uppmärksamhet när de gick förbi och plockade tallrikar. Underbar personal i restaurangen!

Att äta med små barn på AI restaurang går inte riktigt att jämföra med att gå på en vanlig a på carte. Väntetiden finns inte på en AI och där finns ju mycket att välja på på buffén så det finns nåt för alla.

De verkade vara duktiga med allergener också. Pratade med två olika familjer med en del allergier och båda nöjda och imponerade! Den ena familjen var dessutom veganer.

Vi åkte reguljärt till Mallis med Norwegian och bokade Prinsotel Alba i Cala d ór via Hotels.com. Vi valde bara frukost, men de hade även all inklusive. Men vi är mkt ute på barnvagnspromenader och gillar inte buffé-stuket utan vill ha variation. Lillen var ett då, så han kändes lite för liten för de stora fördelarna med all-inclusive.

Det var jättefina lägenhetshotellrum med köks/vardagsrumsdel och sovrum. Vi fick barnstol och nätspjälsäng till lillen. En mysig barnpool för de minsta och stor pool för vuxna/stora.

Barnaktiviteter med ledare som pratar engelska. Även typ yoga och aerobic för vuxna. Tyckte inte det gjorde ngt att de inte pratade svenska, jag eller pappa var ändå alltid med (åldersgräns fyra år för att lämna in).

Det blev betydligt billigare än att boka charter. Och när de är så små tänker jag att de inte behöver jättestort och flådigt. Dock lyxade vi med hyrbil hela veckan. Rekommenderar Drakgrottorna, om ni har sjal/sele. Lillen tyckte det var spännande.

Liknande trådar

Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Milosari
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve